لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: ستاد انتخاباتی عبدالله حدود ۴۰۰۰ شکایت ثبت کرد


کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که در نخستین روز ثبت شکایت‌ها در مورد نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، ۴۰۰۰ شکایت ثبت کرده است.

مولوی دین‌محمد عظیمی، کمیشنر این کمیسیون روز دوشنبه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) به خبرنگاران گفت که در گام نخست تمام شکایت‌ها دسته‌بندی می‌شود و پس از آن روند رسیدگی به آن آغاز خواهد شد.

بر اساس قانون انتخابات، در مرحله نخست کمیسیون شکایات انتخاباتی باید در مدت ۱۵ روز کاری به شکایت‌ها رسیدگی کند.

نور رحمان اخلاقی، یکی از اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، در صفحۀ فیسبوک‌اش نوشته است: "هرزگاهی که ببینیم هیچ مرجعی به امور حقوقی و تخنیکی وقعی نمی‌گذارد و حق مردم ما تلف می‌شود، همه گزینه‌های دیگر برای دفاع از حق مشروع مردم روی میز است".

این در حالی است که عبدالله عبدالله نیر دیروز گفت: "در صورتی که داعیه برحق عدالت خواهانه ما که برای شفاف سازی انتخابات است تحقق پیدا نکند، ما هر گزینه مشروع و قانونی دیگر را به خود مجاز میدانیم."

اما در مورد این که چه اقداماتی را روی دست خواهند گرفت یا از کدام گزینه های استفاده خواهند کرد، معلومات ارایه نکرده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور را اعلام کرد که بر اساس آن محمد اشرف غنی ۵۰.۶۴ درصد آرا و عبدالله عبدالله ۳۹.۵۲ در صد آرا را کسب کرده اند.

ستاد دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی نیز گفته است که در خصوص انتخابات شکایت‌هایی دارد که از مسیر قانونی آن را دنبال خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG