لینک های دسترسی

Breaking News

قطعاتی از لاشه طیاره مصری در مدیترانه پیدا شد


صبح روز پنجشنبه طیاره شرکت هواپیمایی مصر که از پاریس به سمت قاهره در حرکت بود، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شد
صبح روز پنجشنبه طیاره شرکت هواپیمایی مصر که از پاریس به سمت قاهره در حرکت بود، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شد

در حالیکه یونان در اطراف یکی از جزایر خود سرگرم جستجو برای یافتن ردی از طیاره سقوط کرده مصری بود، روز جمعه، ارتش مصر اعلام کرد قطعاتی از لاشه هواپیمای سقوط کرده و وسایل مسافران را در نزدیکی شهر اسکندریه در شمال این کشور پیدا کرده است.

طیاره خط هوایی مصر که صبح پنجشنبه از پاریس به سمت قاهره در حرکت بود، در دریای مدیترانه سقوط کرد.

شریف فتحی، وزیر هواپیمایی مصر در یک نشست خبری در قاهره گفت، "احتمال" سقوط طیاره بر اثر اقدام تروریستی بیش از احتمال سقوط به دلایل فنی است.

مقامات هواپیمایی مصر در بیانیه‌ای اعلام نمود که "قطعات شناور"، از جمله جاکت‌های نجات، در آب های نزدیک جزیره کارپاتوس یونان پیدا شده است، که به دلیل نزدیکی به محل ناپدید شدن طیاره، گمان می ‌رود متعلق به ایرباس سقوط کرده باشد.

اما ساعاتی بعد، یکی از مقامات ارشد امنیت پرواز یونان اعلام کرد که قطعات یافت شده متعلق به ایرباس ای-۳۲۰ سقوط کرده مصری نیستند و این موضوع را با مقام های مصر در میان گذاشته و آنها هم تایید کردند.

اداره تحقیقات حوادث فرانسه که مسئولیت تحقیق درباره سوانح هوایی را به عهده دارد، یک هیات کارشناسی سه نفره را، همراه با یک تیم تخصصی شرکت ایرباس، به منظور کمک به تحقیقات جاری در مورد سقوط پرواز ۸۰۴، به قاهره اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده که در بروکسل پایتخت بلژیک بسر می‌برد، در پیامی به دولت و مردم مصر و دیگر کشورهایی که قربانی داده‌اند، تسلیت گفت و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از مقام های یونان خبر دادند که این طیاره بعد از ورود به حریم هوایی یونان در ۲۴۰ کیلومتری جزیره کارپاتوس یونان در مدیترانه سقوط کرده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید ظهر پنجشنبه در نشست خبری در واشنگتن گفت: "هنوز خیلی زود است درباره دلایل سقوط صحبت کنیم. تحقیقات ادامه دارد و همه جوانب در نظر گرفته می‌شود. دولت ایالات متحده نیز همه توان خود را برای کمک به تحقیقات به کار خواهد گرفت."

او اعزام طیاره اوریون پی-۳ از سوی وزارت دفاع ایالات متحده برای کمک به عملیات جستجو را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آلکساندر بورتنیکوف رئیس یکی از دستگاه امنیتی فدرال روسیه نیز گفت شواهد نشان می‌دهد طیاره مسافری مصری در اثر یک "حمله تروریستی" ساقط شده است.

هیچ مسافر آمریکایی در این پرواز گزارش نشده است.

بریتانیا نیز با اعزام یک کشتی نظامی و یک فروند طیاره سی-۱۳۰، به عملیات جستجوی بقایای پرواز ۸۰۴ هوپیمایی مصر، در آب‌های شرق مدیترانه پیوسته است. لندن می‌گوید یکی از مسافران این پرواز بریتانیایی است.

صبح روز پنجشنبه طیاره شرکت هواپیمایی مصر که از پاریس به سمت قاهره در حرکت بود، ناگهان از صفحه رادار ناپدید شد.

طیاره مصری از نوع ایرباس ۳۲۰ بود و به گفته شرکت هواپیمایی مصر دارای ۶۶ سرنشین از جمله ۳ پرسنل امنیتی بود. پیشتر برخی خبرگزاری ها شمار سرنشینان این طیاره را ۶۹ نفر اعلام کرده بودند.

XS
SM
MD
LG