لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری و 'تلفات سنگین پولیس محلی و طالبان' در دایکندی


مقام‌های محلی در ولایت دایکندی تایید کردند که شب گذشته در نتیجه حملۀ طالبان به ولسوالی کجران این ولایت، ۸ پولیس محلی کشته و ۱۶ پولیس دیگر زخمی شده اند.

سید انور رحمتی، والی دایکندی روز جمعه ۲۸ جون (۷ سرطان) به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت که دیشب صدها جنگجوی طالبان بر چندین پوستۀ امنیتی ولسوالی کجران حمله کرده اند.

آقای رحمتی گفت: "طالبان حوالی ساعت یک و نیم شب بر چندین پوسته پولیس محلی در ولسوالی کجران حمله کردند که درگیری تا ساعت چهار و نیم صبح ادامه داشت... پوسته‌های ما سقوط کرده بود اما دوباره نیروهای امنیتی این پوسته‌ها را گرفتند."

آقای رحمتی افزود که در این جنگ ۸ جنگجوی طالبان کشته و ۴ تن دیگر شان زخمی شده اند.

مقام‌ها می‌گویند که در این درگیری افراد گروه طالبان از ولسوالی‌های چهارچینه ارزگان و اطراف کجران به صورت گروهی از چندین استقامت حمله کرده اند.

به گفته والی دایکندی در حال حاضر جنگجویان طالبان از ساحه عقب رانده شده، اما احتمال حملۀ دوباره این گروه بر ولسوالی کجران وجود دارد.

رحمان بلوچ، عضو شورای ولایتی دایکندی که باشندۀ اصلی ولسوالی کجران است می‌گوید که هنوز جنگ شدید میان جنگجویان طالبان و نیروهای امنیتی افغان در ساحات قلعۀ بالا دشت و حیدر بیگ این ولسوالی جریان دارد.

آقای بلوچ افزود: "فرماندهان طالبان در ولسوالی چهارچینه تجمع دارند و پلان دارند که دوباره بر ولسوالی کجران حمله کنند. اگر تدابیر گرفته نشود و حملۀ هوای صورت نگیرد یک فاجعه رخ خواهد داد."

ولسوالی کجران دایکندی از ساحات نا امن این ولایت است که با ولسوالی چهارچینه ارزگان مرز مشترک دارد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG