لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل-شمال پس از ۱۲ روز به روی ترافیک باز شد


وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در نتیجهٔ عملیات نظامیان افغان، شاهراه کابل-بغلان و بغلان-کندز به روی رفت و آمد مردم باز شده است.

این شاهراه روز یکشنبه (۱۰ سنبله) پس از آن به روی ترافیک بسته شد که جنگجویان طالبان حملات خود را بر شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان آغاز کردند.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی روز جمعه ۱۳ سپتمبر (۲۲ سنبله) گفته است که این عملیات در مناطق کیله‌گی، جرخشک، جنگل باغ، و چهارشنبه تپه از ساحات ولایت بغلان راه اندازی بود اما نظامیان افغان موفق شدند طالبان را از این مناطق دور برانند.

در همین حال، وزارت داخله افغانستان می‌گوید که نظامیان افغان شب گذشته موفق شده اند که شاهراه بغلان – بلخ را نیز به روی ترافیک باز کنند و در حال حاضر رفت و آمد موترها از این مسیر ادامه دارد.

وزارت‌های دفاع و داخله می‌گویند که در این عملیات‌ها تلفات سنگینی به جنگجویان گروه طالبان وارد شده است.

سید صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان به صدای امریکا گفت که در حال حاضر شاهراه کابل-بغلان و بغلان-بلخ به روی ترافیک باز شده؛ اما شاهراه بغلان-کندز به دلیل جنگ و حضور طالبان در این شاهراه به روی ترافیک مسدود است.

آقای محسنی افزود که اگر "پوسته‌های مستحکم امنیتی" توسط نظامیان افغان در مسیر راه ساخته نشود، ممکن بار دیگر شاهراه کابل –بغلان در کنترول مخالفین مسلح دولت قرار گیرد.

شاهراه کابل-شمال و شمال شرق در حالی به روی ترافیک باز می‌شود که از چندین هفته بدین سو جنگ شدید میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در برخی از ولایت‌های شمالی و شمال شرق افغانستان ادامه دارد.

طالبان حدود دو هفته پیش پس از حمله بر شهر کندز، حملات شان را برای تصرف مرکز بغلان شدت دادند که این درگیری‌ها از داخل شهر بیرون شده و اما در حومه‌های مرکز بغلان هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG