لینک های دسترسی

Breaking News

مراکز بیشتر واکسین کووید۱۹ در افغانستان ایجاد شده است


وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان از ایجاد ده‌ها مرکز جدید واکسین کووید۱۹ در کابل و دیگر ولایات افغانستان خبر داده و گفته است که تطبیق این واکسین به گونۀ جدی ادامه دارد.

جاوید هژیر، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) به صدای امریکا گفت که در حال حاضر، ۶۰۸ مرکز واکسیناسیون بیماری کووید۱۹ در این کشور فعال است.

آقای هژیر همچنین گفت که در هفته‌های اخیر، ۲۳۱ مرکز جدید برای تطبیق این واکسین در بخش‌های از شهر کابل و دیگر ولایات ایجاد شده است.

او هدف از این اقدام را، ایجاد سهولت برای شهروندان این کشور به هدف تطبیق واکسین کووید۱۹ عنوان کرد و افزود که در حال حاضر، به گونۀ اوسط روازنه هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر واکسین می‌شوند.

سخنگوی وزارت صحت همچنین اضافه کرد که در حدود هشت ماه گذشته، ۴.۳ میلیون نفر در سراسر افغانستان واکسین شده اند.

پیش از این، مقام‌های طالبان گفته بودند که از آغاز روند تطبیق واکسین کووید۱۹ تا کنون، بیش از هشت میلیون نفر در افغانستان واکسین دریافت کرده و این روند به شدت ادامه دارد.

پیش از این، کمیتهٔ بین‌المللی صلیب سرخ از کندی این روند در افغانستان انتقاد کرده و خواستار توجه در این زمینه شده بود.

این در حالی است که روز گذشته وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان گفت که آمار واقعات مثبت بیماری کووید۱۹ در این کشور به گونۀ چشم‌گیری کاهش یافته است. به گفتۀ این وزارت تنها در یک هفته گذشته، ۳۰۴ واقعۀ مثبت در سراسر این کشور ثبت شده است.

بیماری کووید۱۹ برای بار نخست در آخر دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ولایت هوبی چین شیوع کرد و سپس به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس تازه‌ترین آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا حال نزدیک به ۴۹۹ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری کشنده مبتلا شده اند که از این میان، بیش از شش میلیون و ۱۷۸هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG