لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کابل دو کشته بر جا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌ها در کابل می‌گویند که انفجار ناشی از بم مقناطیسی در یک بس حامل کارمندان تلویزیون خصوصی خورشید، دو کشته و چهار زخمی برجا گذاشت.

این انفجار در سرک پنجم ساحۀ تایمنی کابل رخ داده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله گفته است که فقط سه تن از کارمندان تلویزیون خورشید در این حادثه زخمی شده اند و متباقی قربانیان این رویداد که همه افراد ملکی اند، عابرین بودند.

تا حال هیچ شخص ای گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما گروه طالبان روز دوشنبه ۲۴ جون (۳ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای به رسانه‌های افغانستان هشدار داد که اگر پخش اعلانات تجارتی بر "ضد این گروه" تا یک هفته دیگر از طریق این رسانه‌ها متوقف نشود، این رسانه‌ها مورد "هدف نظامی"قرار خواهند گرفت.

کمیتۀ مصوونیت خبرنگاران افغان گفته است که در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹، ۴۵ مورد خشونت علیه خبرنگاران را ثبت کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش ۵۰ در صدی را نشان می‌دهد.

بر بنیاد این گزارش این کمیته، سه قتل، شش مورد جراحت، پنج مورد لت و کوب، ۱۹ مورد توهین و تحقیر، ۱۰ مورد تهدید، یک مورد بازداشت غیر قانونی و یک مورد اخراج اجباری شامل این خشونت‌ها است.

در گزارش آمده است: "از بین عاملین خشونت‌ها، مامورین حکومتی در این شش ماه عامل ۲۰ مورد خشونت و تهدید در برابر خبرنگاران بوده اند، مخالفان حکومت (داعش وطالب) مسوولیت هشت مورد، افراد ناشناس هشت مورد، زورمندان شش مورد و مسوولان رسانه ها سه خشونت را در برابر خبرنگاران مرتکب گردیده اند".

XS
SM
MD
LG