لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: خواستار بررسی جامع در مورد ادعا علیه کاوانا استم


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، میتواند در ارتباط به ادعاها علیۀ برت کاوانا، قاضی پیشنهادی اش برای محکمۀ عالی ایالات متحده، با هر آن کسی که خواسته باشد، صحبت کند.

قبل از این رئیس جمهور ترمپ به ادارۀ اف.بی.آی دستور داده بود تا در جریان یک هفته، روی سؤالات مشخص در مورد برت کاوانا تحقیق کند.

این قاضی پیشنهادی رئیس جمهور ترمپ، که در ماۀ جولای امسال برای کسب رای تائید به مجلس سنای کانگرس معرفی شد، اخیراً حداقل سه زن علیۀ او ادعا کردند که گویا در گذشته آنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بود.

دونالد ترمپ، که به روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در قصرسفید صحبت میکرد، گفت که او خواستار "بررسی همه جانبه" در مورد این ادعاها بوده و آن را "کار خوب برای برت کاوانا" خواند.

رئیس جمهور ترمپ، برت کاوانا را در ماۀ جولای امسال برای کسب رای تائید به مجلس سنای کانگرس معرفی کرد
رئیس جمهور ترمپ، برت کاوانا را در ماۀ جولای امسال برای کسب رای تائید به مجلس سنای کانگرس معرفی کرد

رئیس جمهور ترمپ پس از آن به ادارۀ اف.بی.آی دستور تحقیق در مورد این ادعاها را داد که کمیتۀ امور قضایی مجلس سنا، پس از شنیدن ادعای حداقل یک زن و جواب برت کاوانا در برابر آن، به این قاضی پیشنهادی رای تائید داد و او را برای کسب رای تائید نهایی به مجلس عمومی سنا معرفی کرد، اما مشروط بر اینکه دادن رای تائید در مجلس عمومی یک هفته به تاخیر انداخته شود تا ادارۀ اف.بی.آی در مورد بررسی کند.

دونالد ترمپ دیروز گفت که "اگر اف.بی.آی از مدعیان برت کاوانا و یا حتی از خود برت کاوانا نیز پرس وپال کنند، هیچ مشکل ندارد"، اما اضافه کرد که این تحقیقات باید هرچه زودتر تمام شود زیرا به گفتۀ او به درازا کشیدن آن "هم برای برت کاوانا و هم برای خانواده اش غیرعادلانه" خواهد بود.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنان در یک گردهمایی انتخاباتی که به حمایت از یکی از کاندیدان جمهوریخواه برای کانگرس در ایالت تینیسی تدویر یافته بود، برت کاوانا را یک شخص خوب توصیف کرد و سناتوران دموکرات را به ایجاد ممانعت در برابر مؤفقیت او خواند و بار دیگر گفت که دموکرات ها به خاطر بدست آوردن دوبارۀ قدرت، از هیچ کار دریغ نمیکنند.

ترمپ: خواستار بررسی جامع در مورد ادعا علیه کاوانا استم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:59 0:00

XS
SM
MD
LG