لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد در کندز؛ ۵۶ جنگجوی طالب و ۲۰ نظامی افغان کشته شده اند


وزارت داخله افغانستان یک روز پس از حملۀ طالبان بر شهر کندز می‌گوید که در این درگیری، ۵۶ جنجگوی طالب و ۲۰ نظامی افغان کشته شده اند.

بر بنیاد آمار وزارت داخله، در این نبرد پنج غیرنظامی کشته شده و ۸۵ نفر دیگر به شمول نظامیان افغان زخمی شده اند.

شام روز گذشته نیز حمله کننده انتحاری مواد همراهش را در میان نظامیان افغان در چوک شهر کندز انفجار داده که در این رویداد، ۱۰ نفر کشته شده و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

سید سرور حسینی، سخنگوی پولیس کندز با برخی از همراهانش در میان کشته‌شدگان این رویداد است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز یک‌شنبه اول سپتمبر (۱۰ سنبله) گفت که شهر کندز پس از چندین ساعت نبرد از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

آقای رحیمی افزود که در این عملیات قطعات ۳۳۳ ویژه پولیس، کماندوهای اردو و قطعه ویژه ۹۰۵ امنیت ملی اشتراک داشته اند.

او افزود: "در نتیجۀ عملیات اوپراتیفی نیروهای امنیتی در مناطق زاخیل، علی خیل، کاسانی، خاکنی و قهوه خانه شهر کندز عملیات هوایی نیز انجام شد که این حملات تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده است".

در همین حال وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که این عملیات تصفیوی شب گذشته از مربوطات حوزه چهارم، ششم و هفتم شهر کندز آغاز شد و برای چندین ساعت ادامه داشت.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی افزود که شهر کندز از وجود طالبان به گونه کامل پاکسازی شده و وضعیت شهر "نورمال" است. او تاکید کرده است که "تحرکات دشمن وجود ندارد".

حملات طالبان در حالی از دو روز بدین سو در کندز و بغلان شدت یافته است که مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان پس از ۱۰ روز گفتگو، ناوقت روز گذشته پایان یافت.

XS
SM
MD
LG