لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین واقعۀ اومیکرون در ایالات متحده تثبیت شد


قصر سفید اعلام کرد که نخستین واقعۀ مثبت ابتلا به شکل اومیکرون کروناویروس در ایالات متحده در نزد یک فرد در ایالت کالیفورنیا تثبیت شد.

انتونی فاوچی، مشاور ارشد صحی قصر سفید روز چهارشنبه اول دسمبر (دهم قوس) در یک کنفرانس خبری گفت: "این نخستین واقعۀ کووید۱۹ ناشی از شکل اومیکرون است که در ایالات متحده تثبیت میشود."

آقای فاوچی گفت که این شخص به تاریخ ۲۲ نومبر از افریقای جنوبی به ایالات متحده آمده بود و به تاریخ ۲۹ نومبر آزمایش کووید۱۹ نزد وی مثبت بر آمده بود.

حکومت ایالات متحده هفتۀ گذشته ممنوعیت سفر از افریقای جنوبی و هشت کشور دیگر واقع در جنوب افریقات را پس از آن وضع کرد که از شیوع گونۀ جهش یافتۀ اومیکرون کروناویروس در این کشورها گزارش داده شد.

آقای فاوچی گفت که این شخص واکسین شده بود اما دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ را دریافت نکرده و دارای اعراض متوسط بیماری بود.

همزمان با این، مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده تدابیر سختگیرانه، به شمول نتیجۀ آزمایش منفی کووید۱۹ یک‌روز پیش از رسیدن به امریکا، را بر مسافرانی اعمال کرده است که از خارج وارد امریکا می‌شوند.

مقام‌های امریکایی همچنان رایزنی دارند تا مسافرانی که از خارج به ایالات متحده سفر می‌کنند پس از رسیدن به امریکا قرنطین و دوباره آزمایش شوند.

مقام‌ها گفته اند که این تدابیر به خاطری است تا معلومات بیشتر در مورد گونۀ جدید کروناویروس جمع آوری شود، اما با توجه به میزان شدید سرایت این ویروس، انتشار آن به ایالات متحده اجتناب ناپذیر بود.

ندانسته‌های زیادی در مورد شکل اومیکرون کروناویروس وجود دارد به شمول اینکه آیا این ویروس نسبت به سایر اشکال کروناویروس ساری‌تر است، آیا سبب ایجاد بیماری شدید می‌شود و آیا در مقابل معافیت ایجاد شده توسط واکسین مقاوم است یا خیر.

آقای فاوچی گفت که هم اکنون دانشمندان سرگرم تدقیق و مطالعۀ نمونه‌های لابراتواری اومیکرون اند و در جریان دو تا چهار هفتۀ آینده معلومات بیشتری را در مورد این ویروس ارایه خواهند کرد.

قرار است جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه دوم دسمبر در یک سخنرانی، استراتیژی جدید امریکا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس را اعلام کند. پیش از این آقای بایدن گفته بود که اومیکرون مایۀ نگرانی است نه مایۀ سراسیمگی.

رییس جمهور و مقام‌های صحی ایالات متحده همواره امریکایی‌ها را ترغیب کرده اند که اگر تا حال واکسین نشده اند خود را واکسین کنند و اگر هم واکسین شده اند، دوز تقویتی آن را دریافت کنند.

XS
SM
MD
LG