لینک های دسترسی

Breaking News

شیوع اومیکرون؛ محدودیت‌های سفر به امریکا سختگیرانه‌تر می‌شود


حکومت ایالات متحدۀ امریکا آمادگی می‌گیرد تابه عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از انتشار اومیکرون، شکل جهش یافتۀ جدید کروناویروس، مقررات سختگیرانه را بر همه مسافرانی اعمال ‌کند که از خارج وارد امریکا می‌شوند.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که مسافرانی که وارد ایالات متحده می‌شوند، صرف نظر از اینکه واکسین شده اند یا خیر، مکلف اند تا یک روز پیش از عزیمت، آزمایش کووید۱۹ را دریافت کنند.

مقام‌های امریکایی همچنان رایزنی دارند که مسافران خارجی پس از ورود به ایالات متحده برای هفت روز قرنطین شوند و نیز سه تا پنج روز پس از ورود به امریکا آزمایش مجدد کووید۱۹ را بگیرند.

مقررات پیشنهاد شدۀ جدید در برگیرندۀ شهروندان امریکا نیز است که از بیرون وارد ایالات متحده می‌شوند.

قرار است جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه دوم دسمبر در یک سخنرانی، استراتیژی جدید امریکا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس را اعلام کند.

افزون بر ایالات متحده، شمار فزایندۀ کشورها برخی محدودیت‌های سیر و سفر را پس از انتشار اومیکرون وضع کرده و برخی کشورها حتا ورود مسافران خارجی را موقتاً منع کرده اند.

حکومت جاپان روز چهارشنبه اول دسمبر (دهم قوس) اعلام کرد که از همه شرکت‌های هوایی مسافربری خواهد خواست تا از توزیع تکت‌های جدید به مسافرانی که تا پایان دسمبر خواستار سفر به جاپان اند، پرهیز کنند. جاپان تا کنون از دو واقعۀ مثبت شکل اومیکرون کروناویروس خبر داده است.

مقام‌های جاپانی همچنان گفته اند که همه شهروندان خارجی دارندۀ اقامت جاپان که از نه کشور جنوب قارۀ افریقا وارد این کشور می‌شوند، سر از روز پنجشنبه دوم دسمبر منع است. گفته نشده است که این ممنوعیت تا چه مدتی دوام خواهد کرد.

شکل اومیکرون کروناویروس نخست در افریقای جنوبی و اندکی بعد در چندین کشور همسایۀ آن تثبیت شد.

عربستان سعودی و نایجریا، دو کشوری است که به تازگی از ثبت نخستین واقعات ابتلا به شکل اومیکرون کروناویروس خبر داده اند. با این حساب، شمار کشورهایی که کروناویروس شکل اومیکرون در آن تثبت شده است، به ۲۲ رسیده است.

رسانۀ دولتی عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که یک شهروند سعودی که از یک کشور شمال افریقا به عربستان برگشته بود، به شکل اومیکرون کروناویروس مبتلا شده است. حالانکه به گفتۀ مقام‌های نایجریایی، اومیکرون در نمونۀ گرفته شدۀ دو مسافری تثبیت شده است که در ماه اکتوبر از افریقای جنوبی به نایجریا سفر کرده بودند.

در همین حال، سازمان جهانی صحت سفارش کرده است که کسانیکه به کلی واکسین کووید۱۹ را دریافت نکرده و افرادی که به دلیل مشکلات صحی چون بیماری شکر، در معرض خطر بلند ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند، از سفر به ساحاتی پرهیز کنند که میزان شیوع کروناویروس در آن بلند است.

این سازمان همچنین گفته است که توقف کامل سیر و سفر که برخی کشورها به آن توسل جسته اند، از انتشار جهانی شکل جدید کروناویروس جلوگیری نکرده و فقط "بار گرانی را بر زندگی و معیشت" مردم اعمال می‌کند.

سازمان جهانی صحت هشدار داده است که ممنوعیت کامل سفر، تلاش‌های جهانی را برای مقابله با همه‌گیری به شدت متاثر کرده و نیز کشورها را وا می‌دارد تا در زمینۀگزارش‌دهی و همرسانی اطلاعات حیاتی در مورد شیوع کروناویروس بی‌میل شوند.

XS
SM
MD
LG