لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین هوتل فضایی تا سال ۲۰۲۷ به فعالیت آغاز می‌کند


بشر تا اقامت در هوتلی بیرون از جو کرۀ خاکی زمین فقط چند سال دیگر فاصله دارد، زیرا در آیندۀ نه چندان دور کار ساختمان نخستین هوتل در فضا تکمیل می‌شود.

شرکت اوربیتل اسمبلی که سه سال پیش ایجاد شده است، در نظر دارد که اعمار ایستگاه مسافرتی را در قسمت‌های پایانی مدار زمین در سال ۲۰۲۵ آغاز کند و آن را در سال ۲۰۲۷ به بهره برداری بگذارد.

طرح این هوتل آسمانی به گونه‌ای است که محفظه‌های انفرادی در یک چرخ بزرگ متصل بوده و به دور این چرخ گردش می‌کنند. دو تیوب بزرگ به شکل حرف X انگلیسی قسمت‌ های مختلف این چرخ را به هم وصل می‌کند.

افزون بر اتاق خواب برای ۴۰۰ مهمان، این هوتل رستوران، حمام‌های عصری، سپا، سینما، ورزشگاه، کتاب‌خانه، سالون‌ کنسرت، برنده‌ها و می‌خانه‌های مشرف به سمت زمین را در خود دارد.

شرکت اوربیتل اسمبلی امیدوار است تا بخشی از این هوتل را برای مشتریان دایمی به شمول ادارات حکومتی اختصاص دهد.

به گفتۀ طراحان، این هوتل که هزینۀ ساختن آن تا هنوز فاش نشده است، در هر ۹۰ دقیقه یکبار به دور زمین چرخیده و گردش آن سبب ایجاد نوعی جاذبۀ مصنوعی در سطوح این هوتل خواهد شد.

جان بلینکو، بنیانگذار شرکت گیت‌وی که دست اندرکار این هوتل آسمانی است به نشریۀ دیلی میل گفته است که این هوتل "انقلاب صنعتی" دیگر خواهد بود. او گفت که گردش دورانی این هوتل مهم‌ترین بخش کار است، زیرا به گفتۀ وی بدون چنین گردش جاذبه ایجاد نشده و بدون جاذبه مهمانان و مسافران برای دراز مدت در این هوتل پاییده نمی‌توانند.

نکتۀ جالب توجه دیگر اینکه قرار است یک روبات مخصوص به نام ستار چوکات این مسافرخانۀ فضایی را بسازد.

XS
SM
MD
LG