لینک های دسترسی

Breaking News

پنج کارمند استخبارات کانادا علیه آمرین خود اقامۀ دعوی کردند


Canada flag
Canada flag

پنج تن از کارمندان و تحلیلگران در سرویس استخبارات کانادا آمرین خود را به اتهام همجنسگرایی، نژاد پرستی و اسلام ستیزی به محکمه کشانیده اند.

چنین اتهامات علیه کارمندان ارشد استخباراتی کانادا می تواند لطمۀ به سازمان جاسوسی آن کشور باشد.

کارمندان استخباراتی کانادا در این اقامۀ دعوی شان خواهان ۳۵ میلیون دالر کانادایی که معادل ۲۷.۷ میلیون دالر امریکایی می شود، شده اند، زیرا به گفتۀ این کارمندان، در بیش از یک دهۀ گذشته، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

در اقامۀ دعوی که علیه سرویس اطلاعات امنیتی کانادا صورت گرفته است، ادعا شده که آن اداره با تبعیض، آزار و اذیت و سؤ استفاده از مقام ملوث است. آنان همچنین ادعا کرده اند که کارمندان در آن اداره، مورد توهین و تحقیر قرار می گیرند و در برخی موارد، تهدید می شوند.

از جملۀ این پنج کارمند که اقامۀ دعوا کرده است، سه تن آنان مسلمان اند و از جملۀ این سه تن مسلمان، یکی آنان همجنسگرا است و یکی آن سیاه پوست است.

کارمند همجنسگرا که "شریک مسلمان" دارد، گفته است که مدیرش در سال ۲۰۱۵ با ارسال یک پیام از طریق ایمیل به وی گفته بود که محتاط باشد که شریک مسلمان اش وی را هنگام خواب، سر نبرد.

این کارمندان گفته اند که مدیران ارشد آنان همواره تبصره های نا خوشایند کرده اند. به گفتۀ آنان، مدیران ارشد آنان گفته اند که مسلمانان "قاتلان تشنه به خون و یا دهشت افگن" استند.

دیوید ویگنولد، رئیس سرویس اطلاعات امنیتی کانادا، گفته است ادارۀ تحت رهبری وی اتهامات در مورد رفتار های نامناسب را به صورت جدی مورد پیگرد قرار می دهد، زیرا به گفتۀ وی سرویس اطلاعاتی آن کشور آزار و اذیت و تبعیض را تحمل نمی کند.

این اولین بار نیست که ادارۀ امنیتی کانادا با چنین اتهامات مواجه شده است. در نوامبر ۲۰۱۶، قوای پولیس فدرال و ملی کانادا از یک افسر پولیس زن و کارمندان ملکی عذر خواهی کرد. این عذر خواهی پس از اقامۀ دعوی در مورد ادعای آزار و اذیت، تبعیض و سؤ استفادۀ جنسی که مدت زمانی طولانی را در بر گرفت، انجام شد.

اردوی کانادا نیز از سال ها به این سو شاهد تجارب مشابه بوده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی، پس از تحقیقات گسترده در مورد ادعا های سؤ رفتار و خصومت علیه اقلیت ها و زنان، لوی درستیز آن کشور گفت که چنین "رفتار ها باید متوقف گردد."

XS
SM
MD
LG