لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت راکت در میدان وردک جان پنج غیرنظامی را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت میدان وردک می‌گویند که در اثر اصابت مرمی راکت و گلوله‌باری جنگجویان طالبان بر یک بس مسافربری در این ولایت، پنج غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

مقام‌های پولیس میدان وردک می‌گویند که قربانیان این رویداد باشندگان ولایت بامیان اند که از مسیر شاهراه نمبر۲ این ولایت به طرف کابل می‌رفتند.

سمونوال محمد مصطفی مایار، قوماندان امنیهٔ میدان وردک روز جمعه ششم اگست (۱۵ اسد) به صدای امریکا گفت که طالبان یک موتر مسافربری را در ساحهٔ چهاربند، مرکز میدان شهر با سلاح‌ ثقیله هدف قرار دادند که در نتیجه آن، پنج نفر، به شمول زنان و یک کودک کشته شده و سه نفر دیگر زخمی شدند.

آقای مایار افزود که این حادثه در ساحۀ تحت کنترول طالبان در مرکز میدان شهر صورت گرفته و مجروحین این رویداد توسط صلیب سرخ به شفاخانه‌های مرکز این ولایت منتقل شده اند.

در این حال، برخی از اعضای شورای ولایتی میدان وردک مدعی اند که در ۲۰ روز اخیر، دست‌کم ۱۵ غیر نظامی در اثر گلوله‌باری جنگجویان طالبان و ماین‌گذاری‌های کنارجادهٔ آنان در این ولایت کشته شده اند.

محمد سردار بختیاری، عضو شورای ولایتی وردک با ابراز نگرانی از طرف‌های درگیر خواست که باید از وارد کردن تلفات به غیرنظامیان در این ولایت خودداری کنند.

اما طالبان دست داشتن در این حادثه را رد کرده اند.

این در حالی است که اخیراً کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نشر گزارشی گفت که در شش ماه نخست امسال، پنج‌هزار و ۳۲۱ غیرنظامی در این کشور قربانی جنگ شدند که این آمار در مقایسه با سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این کمیسیون گفته است که از اول ماه جنوری تا پایان ماه جون سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۶۷۷ غیرنظامی در جریان درگیری‌های مسلحانه و انفجارها، جان باخته و سه‌هزار و ۶۴۴ غیرنظامی دیگر در این مدت زخم برداشته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG