لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تلفات سیلاب ها در افغانستان پاکستان


باوجود تلاش های حکومت افغانستان، ۴۹ نفر در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب ها در کابل و ننگرهار جان باختند.

محمد دایم کاکر رئیس اداره ملی آماده گی مبارزه با حوادث طبیعی در صحبت با رادیو آشنا گفت که ۶۷۲ خانه مسکونی و مزارغ زراعتی در منطقه سروبی تخریب شده است.

آقای کاکر در مورد تلفات جانی در کابل و ننگرهار گفت "تعداد تلفات در قریه های سروبی، ولایت کابل ۳۰ نفر و تعداد تلفات در ننگرهار ۱۹ نفر میباشد که شامل زنان و اطفال هم می گردد."

منابع دیگر گزارش می دهد که تلفات ناشی از سیلاب ها در پنچ ولایت افغانستان بیش از ۵۸ نفر می باشد و در حدود ۳۴ نفر دیگر تا هنوز در مناقط دور افتاده ناپدید می باشند.

آقای کاکر گفت که کمک های اولیه از قبیل غذا و آب و کمپل به دسترس قربانیان قرار گرفته است و بررسی های اولیه از آسیب ها تکمیل شده است.

ضیا الرحمن حسرت خبرنگار رادیو آشنا گزارش داد که وزارت دفاع افغانستان هلیکوپتر ها را به خاطر نجات گیرمانده ها در سیلاب های ننگرهار ارسال کرده است. به گفتۀ او موجودیت همین هلیکوپتر ها بود که خانواده های آسیب دیده نجات یافتند.

باشندگان ولسوالی های حصارک و بتی کوت ضمن دریافت خیمه، کمپل و مواد غذایی عاجل به محلات مصئون نیز منتقل شده اند.

از افغانستان به پاکستان

در پاکستان نیز سیلاب ها بیش از ۱۶ نفر را از بین برده، ۱۰ نفر را زخمی کرده و خرابی های زیادی را در زیربنایی ایالت خیبرپشتونخواه ببار آورده است.

مقامات ایالتی پاکستان می گویند که برای رسیدگی به نیازمندی های بیجا شدگان بیش از ۱۰۰ مرکز صحی سیار را ایجاد کرده اند.

مقامات در پاکستان می گویند که باران های موسمی تا هنوز به سطح عادی باریده و اما نگران اند که شاید شدت آن در ماه سپتمبر بیشتر شود و مناطق مرکزی آن کشور را هدف قرار دهد.

بیش از ۱۷۰۰ نفر در سال ۲۰۱۰ در پاکستان در نتیجۀ سیلاب ها کشته و بیش از ۲۰ میلیون تن دیگر متأثر گردیدند.
XS
SM
MD
LG