لینک های دسترسی

Breaking News

نوازشریف روز جمعه به پاکستان می آید


نواز شریف حین خداحافظی با خانواده اش
نواز شریف حین خداحافظی با خانواده اش

نواز شریف و دخترش مریم نواز، قرار است حوالی عصر امروز جمعه، به لاهور برسند و از آنجا ذریعۀ هلیکوپتر به اسلام آباد انتقال یابند.

برگشت نوازشریف به پاکستان درحالی صورت می گیرد که گزارش ها مبنی بر ادعای تلاش پولیس برای جلوگیری از برگزاری محافل استقبالیه از سوی هواداران نوازشریف به نشر رسیده است.

محکمه ای در پاکستان هفتۀ گذشته صدراعظم سابق پاکستان "نواز شریف" و دخترش "مریم نواز" را به جرم فساد مالی هریک به ١٠ و ٧ سال زندان محکوم کرد.

حکم این محکمه در غیاب نواز شریف صادر شده است. این حکم زمانی صادر شد که نواز شریف و دخترش در لندن برای ملاقات همسر بیمارش به سر می برد.

نواز شریف در یک پیام ویدویی که از طیاره فرستاده شده است گفته است که او به پاکستان بر می گردد با اینکه می داند بعد از رسیدن به کشورش مستقیما به زندان فرستاده خواهد شد.

آقای شریف از هر نوع فعالیت و مشارکت سیاسی ممنوع شده است و اکنون برادرش "شهباز شریف" حزب مسلم لیگ پاکستان را رهبری می کند و برای انتخاب مجدد در ۲۵ جولای آمادگی می گیرد.

نواز شریف در یک برنامه تلویزیونی در لندن به حامیانش گفت که از زندان هراسی ندارد و از مردم تقاضا کرد که در انتخابات اشتراک کرده و به حزب شان رای دهد. او همچنان از این فرصت برای انتقاد از قدرت نظامی پاکستان که بیش از ٧١ سال به طور مستقیم و غیر مستقیم سابقه حکومت دارد، استفاده کرد.

نشر محتوای مقاله پاناما در سال ٢٠١٦ نواز شریف را در برابر اتهام فساد اداری قرار داد. ملکیت اپارتمانی در مرکز لندن توسط خانواده اش از اتهاماتی است که او متهم شده است، اما آقای شریف این اتهامات را رد کرده و آن را انگیزه سیاسی عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG