لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس فرانسه در جستجوی یک شهروند افغانستان است


پولیس فرانسه امروز سه شنبه، به دنبال سه مرد مظنون در طراحی حملۀ دهشت افگنی، به جستجو پرداخت. یکی از این سه مظنون، ذبیح الله سروری، شهروند أفغانستان و دو مظنون دیگر، شهروندان بلجیم به نام های بلال المرکوهی و طارق جداون شناسایی شده اند و گفته میشود که با الهام گرفتن از گروه دولت اسلام یا داعش، میخواسته اند حمله ای را سازماندهی کنند.

پولیس پس از آن به جستجوی این افراد آغاز کرد که مأمورین امنیتی، عملیات بزرگی را در یک ایستگاه قطار آهن پاریس انجام داد. یک تکت فروش در شهرک شمالی والینسین فرانسه گفته بود که به باور او، یکی از سه مرد تحت تعقیب را از روی عکس او که در رسانه های اجتماعی پخش شده بود، شناخته است.

با وجودی که پولیس یک ایستگاه قطار آهن پاریس را در جستجوی این فرد مظنون موقتاً مسدود کرد، اما کسی دستگیر نشد.

پس از وقوع یک سلسله حملات از سوی افراطیان مسلمان در سال ۲۰۱۵ در فرانسه، حالت اضطرار در آن کشور اعلام شد که هنوز نیز این حالت اضطرار پایان نیافته است.

در یک رویداد غیروابسته، مقام های فرانسوی، برای بستن یک کمپ پناهجویان در شمالشرق پاریس که اکثریت ‌شان شهروندان افغانستان اند، دستور داده اند.

بیشتر پناهجویان در کمپ پورت دیله شاپل، شهروندان افغانستان اند و در کنار آن ها پناهجویان از افریقا هم بسر می بردند. تا هنوز در مورد جای بود و باش این پناهجویان چیزی گفته نشده‌ و تعداد پناهجویان در این کمپ نیز مشخص نیست.

اقدام پولیس فرانسه برای تخلیه کمپ پورت دیله شاپل یک روز پس از برگزاری نشست پارلمان اروپا در مورد پناهجویان افغان به اجرا گذاشته می شود. درین نشست روی برنامه بازگشت پناهجویان افغان به کشور شان بر اساس توافق ‌نامه ماه اکتوبر میان اتحادیه اروپا و حکومت افغانستان بحث شد.

برخی انتقادها از عملی نشدن کامل این توافق‌نامه در نشست پارلمان اروپا مطرح شد اما شماری از اعضای بخش خدمات حقوقی پارلمان اروپا گفت که بازگشت پناهجویان افغان به کشور شان باید با توجه به قضیه های آنها و به‌ طور انفرادی صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG