لینک های دسترسی

Breaking News

مرد افغان به ظن زخمی کردن هفت نفر در فرانسه بازداشت شد


مقامات فرانسه دوشنبه گفتند که یک مرد مهاجم که از افغانستان است، به ظن حمله و زخمی کردن هفت نفر بازداشت شده است.

مقامات قضایی و پولیس فرانسه گفته اند تا که حال انگیزۀ این حمله مشخص نشده است، اما تاکید کرده اند که نشانۀ وجود ندارد که فرد مهاجم با گروه های دهشت افگنی ارتباط داشته باشد.

یک منبع پولیس به خبرگزاری رویترز گفته است که "پولیس تا حال نشانه های را پیدا نکرده است که دلالت ارتباط مهاجم با گروه های دهشت افگنی داشته باشد."

پولیس فرانسه گفته است که فرد مهاجم سیاحان و عابرین را در منطقۀ باسین دی لافیلیت واقع در شمال شرق پاریس، پایتخت فرانسه، توسط چاقو، مورد حمله قرار داده است.

مقامات قضایی فرانسه گفته اند که دو شهروند بریتانیایی در میان افراد زخمی شده نیز شامل اند و وضعیت دو تن از زخمی ها که در شفاخانه بستری شده اند، وخیم است، اما زندگی آنان با خطر مرگ مواجه نیست.

یک شاهد رویداد به رسانه های محلی گفته است که پس از حملۀ مهاجم، مردم که در ساحۀ رویداد حضور داشتند، فرد مهاجم را مورد حمله قرار دادند.

شهر پاریس فرانسه از سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو، شاهد حملات همآهنگ تندروان و گروه های دهشت افگنی بوده است. در اغلب موارد، گروه های تندرو اسلامگرا مانند داعش مسوولیت حملات مرگبار دراین شهر را بر عهده گرفته اند—به شمول حملات انتحاری که در نتیجۀ آن ۱۲۹ نفر در پاریس کشته شدند.

XS
SM
MD
LG