لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال میلر: من هدف حملۀ کندهار نبودم


سکات میلر، قوماندان ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، روز جمعه گفت اعتقاد دارد که وی "هدف حملۀ روز پنجشنبه"در شهر کندهار نبود.

جنرال میلر در مصاحبه ای با تلویزیون طلوع گفته است که "ارزیابی من نشان می دهد که من هدف [حملۀ روز جمعه در کندهار] نبودم. محل نشست بسیار محصور بود. اما ارزیابی ام این است که هدف حمله نبودم."

جنرال عبدالرازق، ۴۰ ساله، پنجشنبه (۱۸ اکتوبر) در گلوله باریی که پس از ملاقات جنرال سکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو، با مقام های محلی کندهار به وقوع پیوست، ابتدا زخمی شد و سپس در شفاخانه جان سپرد.

جنرال عبدالرازق روز جمعه در پارک خرقۀ شریف واقع در شهر کندهار به خاک سپرده شد
جنرال عبدالرازق روز جمعه در پارک خرقۀ شریف واقع در شهر کندهار به خاک سپرده شد

در حملۀ مرگبار روز پنجشنبه، عبدالمومن حسین خیل، رئیس امنیت ولایت کندهار، نیز کشته شد.

کشته شدن آقای رازق موجب شد تا کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، انتخابات ولسی جرگه در ولایت کندهار را برای یک هفته به تاخیر بی اندازد.

گلوله باری درست در زمانی صورت گرفته است که نشست جنرال میلر با مقام‌های محلی و بزرگان ولایت کندهار پایان یافته بود و آقای میلر و همراهانش به سمت هیلیکوپتر شان که در عقب ساختمان ولایت آمادۀ پرواز بود، در حرکت بودند.

جنرال عبدالرازق پس از کشته شدن احمد ولی کرزی، برادر ناتنی حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، در سال ۲۰۱۱ به صفت فرمانده پولیس ولایت کندهار گماشته شد.

قوماندان رازق به زیردستانش دستور کشتار طالبان و برخورد جدی با نظامیان پاکستان در امتداد خط دیورند را داده بود. او همچنان متهم به داشتن زندان های شخصی شده بود که در آن به افراد شکنجه داده می شد.

XS
SM
MD
LG