لینک های دسترسی

Breaking News

کمک‌ها به افغانستان افزایش یابد - آلمان و ترکیه


انگلا مرکل صدراعظم آلمان و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به روزشنبه ۱۶ اکتوبر( ۲۴ میزان) در دیدار شان روی اهمیت توافق اتحادیه اروپا و ترکیه مبنی بر ممنوعیت ورود پناهجویان غیرقانونی به اروپا تاکید کردند.

خانم مرکل در یک نشست مشترک با آقای اردوغان گفت که می‌خواهد اتحادیه اروپا به حمایت خود از ترکیه ادامه دهد. او همچنین از عملکرد حکومت اردوغان در برابر مهاجرین سوری در آن کشور تمجید کرد.

این دو مقام آلمان و ترکیه در مورد افغانستان نیز صحبت کردند، خانم مرکل گفت: " کمک‌های بشری به افغانستان صورت گیرد تا افغان‌ها برای مهاجرت‌های غیرقانونی قربانی قاچاق‌بران نشوند."

رهبران آلمان و ترکیه در حالی از ازدیاد روند مهاجرت از افغانستان سخن می‌زنند که یونان در این اواخر در امتداد مرز با ترکیه شمار محافظین مرزی خود را افزایش داده است. این کشور هراس دارد که به اثر وضعیت موجود در افغانستان، شماری زیادی از افغان‌ها کوشش خواهند کرد که به گونۀ غیر قانونی از طریق یونان وارد اروپا شوند.

یونان از دو سال به این‌سو پالیسی مهاجرت خود را سخت‌تر کرده و به حفظ سرحدات اش بیشتر توجه دارد. در امتداد مرز با ترکیه یک دیوار محافظتی اعمار کرده و یک شبکه نظارتی مجهز با تکنالوژی پیشرفته را بالای آن نصب کرده است تا از ورود غیرقانونی پناهجویان به آن کشور جلوگیری کند.

رهبران آلمان و ترکیه همچنین در مورد برخورد تبعیض‌آمیز برضد مهاجرین به ویژه ترک‌ها درآلمان نیز صحبت کردند.

این آخرین سفر خانم مرکل به عنوان صدراعظم آلمان به ترکیه خواهد بود، زیرا او تصمیم گرفته است که پس از ۱۶ سال صدارت، بازنشسته شود.

XS
SM
MD
LG