لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به عضویت شورای حقوق بشر ملل متحد بر گشت


مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۴ اکتوبر ( ۲۲ میزان‌)ایالات متحده را که سه ونیم سال قبل از شورای حقوق بشر ملل متحد بیرون شده بود، دوباره به عنوان عضو این شورای انتخاب کرد.

اعضای شورای حقوق بشر ملل متحد از طریق رای گیری سری انتخاب می شوند، و ایالت متحده ۱۶۸ رای را از جمله‌ای ۱۹۳ رای کسب کرد.

اعضای شورای حقوق بشر ملل متحد که امروز انتخاب شده اند، دورهٔ سه ساله‌ای خود را به تاریخ اول جنوری سال ۲۰۲۲ آغاز خواهند کرد.

این شورا وظیفه دارد تا حقوق بشر را در سراسر جهان ترویج و از آن حراست کند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی زمانیکه دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا بود، شورای حقوق بشر ملل متحد را به "دورویی" متهم کرد و در نهایت از عضویت این شورا بیرون شد.

اما حال که ایالات متحده تحت رهبری جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به این شورا بر می گردد،چین نفوذ خود را در منطقه و جهان افزایش داده است.

یک دپلومات اروپایی به خبرگزاری فرانس پرس گفته است چین و سایر کشو‌رها که مخالف ارزش‌های حقوق بشر استند، حال بدون شک قویتر شده اند.

یک دپلومات دیگر به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که هدف چین ساده است: مفهوم جهانی حقوق بشر را نابود کند و نوع حقوق بشری را به وجود بیاورد که در مطابقت با سیستم سیاسی آن کشور قرار دارد.

در سال‌های اخیر، چین و شرکای آن به شمول بلاروس و ونزویلا اعلامیه‌های مشترک را صادر کردند و از اقدامات بیجینگ در هانگ کانگ، منطقه‌ای شین ژیانگ چین و تبت حمایت کرده اند. در عین حال، این کشورها " تخطی‌های حقوق بشر" را در کشور‌های غربی به شمول "نقض حقوق بشر مردم بومی در کانادا" را محکوم کرده اند.

XS
SM
MD
LG