لینک های دسترسی

Breaking News

غنی خواهان روشن شدن روابط 'پشت‌پرده' طالبان با پاکستان شد


رئیس جمهور افغانستان خواستار آن شده است تا روابط طالبان با پاکستان نیز در مذاکرات صلح به بحث گرفته شود.

محمد اشرف غنی گفت که در مذاکرات جاری صلح میان امریکا و طالبان، بحث رابطۀ طالبان با گروه‌های دهشت افگن مطرح شده است، اما گفت "سوال این است که ارتباطات طالبان با پاکستان چی وقت مورد بحث بین المللی قرار می‌گیرد؟"

آقای غنی خواستار روشن شدن روابط "مبهم، تاریک و پشت‌پرده" طالبان با پاکستان شد، چون به گفته وی افغان‌ها ضمانتی را در گفتگوهای صلح می‌خواهند که صلح، سبب امنیت سرتاسری در افغانستان شده و نباید بر اساس تجارب تلخ بین المللی باعث بدامنی بیشتر شود.

آقای غنی، در حالی خواهان روابط طالبان با پاکستان شد که نمایندگان امریکا و طالبان در قطر، چهارده روز است درباره چگونگی آوردن صلح در افغانستان رایزنی دارند. این گفتگوها در پشت درهای بسته ادامه دارد و جزئیاتی به بیرون درز نکرده است.

رئیس جمهور غنی در این نشست همچنان گفت که صلح پایدار خواست افغان‌ها است و در این باره مردم تصمیم خواهند گرفت. او افزود که اگر در گفتگوهای صلح یک بخشی از افغان‌ها بیرون بمانند، آن صلح "پایدار" نخواهد بود.

در همین حال، عبدالله رئیس اجرائیه حکومت گفت که در هر گونه گفتگوهای صلح دستاوردهای افغان‌ها به ویژه زنان باید در نظر گرفته شود و در این خصوص اطمینان داد.

XS
SM
MD
LG