لینک های دسترسی

Breaking News

غنی : زن افغان حاضر نیست که به عقب برود


در این سفر رئیس جمهور افغانستان را محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی نیز همرایی میکند.
در این سفر رئیس جمهور افغانستان را محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی نیز همرایی میکند.

رئیس جمهورغنی که امروز در سومین سمپوزیم بین المللی توانمند سازی و نقش زنان در جامعه افغانستان صحبت میکرد به زنان وعده داد که بر قانون اساسی معامله نخواهد کرد.

وزارت خارجه افغانستان امروز سومین سمپوزیم بین المللی دو روزه را تخت عنوان " توانمند سازی و نقش زنان در جامعه افغانستان " با اشتراک تعداد اعضای کابینه، نمایندگان کشورهای مختلف، سازمانهای بین المللی، فعالین حقوق زن، کارمندان ارشد حکومتی و نمایندگان جامعه مدنی در ارگ ریاست جمهوری دایر کرد.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی، در بیانیه اش ضمن تاکید بر تعهدات حکومت وحدت ملی برای بهبود زندگی زنان افغانستان و سهمگیری انان در عرصه های مختلف زندگی در جامعه افغانستان گفت که زن افغان امروز از خود نمایندگی میکند.

آقای غنی گفت " کسی شک نداشته باشد که هر زن افغان تا اخرین قطره خون خود از ارزش های مساوات قانون اساسی دفاع خواهد کرد و قانون اساسی ما قابل معامله نیست".

رئیس جمهور غنی گفت که زن افغان تقاضا سهم مشخص، واضح و همه جانبه در جامعه افغانستان را دارد.

آقای غنی گفت " زن افغان حاضر نیست به عقب برود ، به پیش میرود و پهلو به پهلو به مرد افغان ".

رئیس جمهور افغانستان پس از ایراد بیانیه کابل را به سوی دوحه پایتخت قطر ترک کرد.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری به صدای امریکا گفت که قرار است رئیس جمهور افغانستان در پایان این سفر دو روزه به قطر به روز دوشنبه بنا به دعوت رئیس جمهور ایران به ان کشور نیز سفر کند.

آقای مرتضوی گفت " رئیس جمهور هفته آینده سفری به جمهوری ایران دارد و درین سفر، موافقتنامه با حضور مقامات سه کشور ایران ، هند و افغانستان د رمورد چا بهار امضا می شود و چا بهار به عنوان یک نقطه وصل سه کشور و فراهم کننده ای سهولت های تجارت و ترانزیت برای افغانستان اهمیت خاص دارد".

همچنان ارگ ریاست جمهوری دریک اعلامیه گفته است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به دعوت رسمی اعلحضرت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، بعد از ظهر امروز در رأس یک هیئت عالی رتبۀ دولتی عازم دوحه پایتخت آن کشور شد.

در این اعلامیه امده است که رئیس افغانستان در جریان این سفر رسمی دو روزه، ضمن اشتراک و سخنرانی در شانزدهمین نشست دوحه تحت عنوان "ثبات و آسایش برای همه" با امیر قطر و صدراعظم ان کشور ملاقات خواهد کرد.

قرار است رئیس جمهور غنی در حاشیۀ این سفر با شورای تجار کشور شاهی قطر، متنفذین، تجار و بزرگان افغان مقیم این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG