لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: بیش از ۲۸ هزار نیروی افغان در کمتر از چهار سال کشته شده اند


اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۵ تا حالا، بیش از ۲۸ هزار و ۵۲۹ نفر از نیروهای امنیتی کشورش در خشونت‌ها کشته شده اند.

با این‌حال، آقای غنی تاکید کرد که طالبان در موقفی نیستند که بتوانند در جنگ افغانستان پیروز شوند.

مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار گزارش داد که کنترول دولت افغانستان بر ولسوالی‌های این کشور در حال کاهش است.

براساس گزارش اخیر سیگار، هم‌اکنون دولت افغانستان بر ۵۵ درصد ولسوالی‌های این کشور کنترول دارد – آماری که کاهش ۱۶ درصدی را ظرف سه سال اخیر نشان می‌دهد.

ولی آقای غنی، که از طریق یک ویدیوکنفرانس در دانشگاه جانس هاپکینز صحبت می‌کرد، گفت، تا زمانی که افغانستان نیروی هوایی و کوماندوهای خود را در اختیار دارد، قادر به بازپس‌گیری این مناطق خواهد بود.

او گفت: «می‌خواهم به حس وطن‌دوستی نیروهای امنیتی افغانستان ادای احترام کنم. تمام این نیروها، به شکل رضاکار از خاک کشور دفاع می‌کنند. هیچ اجباری برای شان وجود ندارد که به نیروهای امنیتی بپیوندند. اگر تنها حس وطن‌دوستی شان نباشد، تصور نمی‌کنم هیچ کسی بخواهد جان خود را به خاطر یک معاش ۲۰۰ دالری قربانی کند.»

این نخستین بار است که دولت افغانستان آمار مجموعی از کشته شدگان نیروهای امنیتی این کشور را منتشر می‌کند. آمار نیروهای امنیتی افغانستان که در این خشونت‌ها زخمی و یا معلول شده اند مشخص نشده است.

دولت افغانستان، در کنار درگیری نظامی با طالبان، تلاش‌های فزاینده‌ای را برای کشاندن سران طالبان به پای میز مذاکره نیز آغاز کرده است. مقامات افغانستان و حامیان بین‌المللی شان باور دارند که بحران امنیتی افغانستان، از راه سیاسی و رسیدن به تفاهمی برای پایان دادن به خشونت‌ها قابل حل است.

افغانستان هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار نیروی نظامی دارد که از حمایت مالی و فنی جامعه جهانی برخوردار اند.

XS
SM
MD
LG