لینک های دسترسی

Breaking News

گراهام: بیانات ترمپ، مبین موقف امریکا در برابر اسلام نیست


لنزی گراهام، عضو جمهوریخواه مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا
لنزی گراهام، عضو جمهوریخواه مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا

لنزی گراهام سناتور جمهوریخواه ایالات متحدۀ امریکا گفته است که صرف نظر از اینکه دونالد ترمپ "چی می گوید یا چی می کند"، کانگرس ایالات متحده نقش اولیه را در تعیین سیاست خارجی بازی می کند.

بیانات جنجال برانگیز دونالد ترمپ نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا به ویژه در مورد ممانعت از ورود پناهجویان مسلمان به ایالات متحده و ساختن دیوار مستحکم در سرتاسر مرز ایالات متحده و مکسیکو، نگرانی هایی را هم در داخل و هم در بیرون ایالات متحده به بار آورده است.

آقای گراهام پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت "اجازه ندهید که سیاست های لحظه یی به شما این باور را بدهد که گویا دیدگاه امریکاییان نسبت به جهان اسلام، به گونۀ بنیادی تغییر کرده است. چنین نیست."

سناتور گراهام گفت که ایالات متحده باید مساعدت نظامی خود را با حکومت مصر افزایش دهد. مصر با دریافت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دالر در سال، پس از اسرائیل دومین دریافت کنندۀ مساعدت های نظامی ایالات متحده است.

حکومت مصر هم اکنون درگیر نبرد با جنگجویان وابسته به گروه دولت اسلامی در شبه جزیرۀ سینای است. آقای گراهام گفت "اگر مصر ناکام بماند، تمام مشکلات در شرق میانه ۱۰۰ چند وخیمتر می شود."

در هفته های اخیر، ایالات متحده، بخش امور خارجی اتحادیۀ اروپایی، پارلمان اروپایی، شورای حقوق بشر ملل متحد و چندین کشور غربی به شمول آلمان از وضعیت حقوق بشر در مصر انتقاد کرده اند.

آقای گراهام با تصدیق این نگرانی ها حکومت مصر را ترغیب کرد تا وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان را بهبود ببخشد. او گفت "آرزومندیم که حکومت مصر به جامعۀ جهانی ثابت کند که همزمان با حفظ امنیت، به نگرانی های مشروع جهانیان مخلصانه پاسخ می دهد."

گزارش: اسوشیتدپرس

برگردان: نجیب الله احمدیار

XS
SM
MD
LG