لینک های دسترسی

Breaking News

معاون گروه دولت اسلامی توسط نیروهای امریکای کشته شد


عبدالرحمان مصطفی القادولی عُرف حاجی ایمان
عبدالرحمان مصطفی القادولی عُرف حاجی ایمان

اش کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده امروز گفت که افسر ارشد مالی گروه دولت اسلامی و رهبران ارشد دیگر این گروه در جریان یک عملیات عمده نیروهای امریکایی در هفتۀ جاری کشته شدند.

آقای کارتر گفت که این عملیات فعالیت های مالی این گروه تندرو را هدف قرار میداد.

وزیر دفاع ایالات متحده افزود که به باور او، حاجی ایمان که عبدالرحمان مصطفی القادولی و چندین نام مستعار دیگر دارد رهبر ارشد و مسؤول امور مالی و امور خارجی گروه دولت اسلامی بود.

او افزود که حاجی ایمان یک دهشت افگن معروف بود که در طرح حملات در خارج از عراق و سوریه نیز دخیل بود و زیر دست ابو مصعب الزرقاوی، منحیث افسر ارتباطی فعالیت های این گروه در پاکستان نیز کار کرده است.

آقای کارتر علاوه کرد" ما به گونۀ سیستماتیک کابینۀ گروه دولت اسلامی را از بین میبریم،".

پیش از این رسانه های متعددی گزارش دادند که حاجی ایمان در یک حمۀ هوایی نیروهای ایالات متحده در سوریه کشته شد اما مقامات وزارت دفاع ایالات متحده جزئیات اندکی در مورد این عملیات ارایه کردند.

این عملیات در حالی صورت میگیرد که مقامات امریکایی گفتند که آنان با عراقی ها کمک میکنند تا برای عملیات عمده در شهر موصل آماده میشوند تا ساحات تحت کنترول گروه دولت اسلامی را از ادارۀ شان بیرون بیاورند.

القادولی در سال ۲۰۰۴با القاعده پیوست و در عراق فعالیت داشت. به تاریخ ۱۴ماه می سال ۲۰۱۴ ایالات متحده القادولی را منحیث دهشت افگن جهانی معرفی کرد و بر او تا هفت میلیون دالر انعام گذاشت.

XS
SM
MD
LG