لینک های دسترسی

Breaking News

محب به جنگجویان طالبان: خود را قربانی رهبران تان نکنید


مشاور شورای امنیت ملی افغانستان از جنگجویان طالبان در این کشور خواست که دست از جنگ برداشته و خود را قربانی رهبران شان نکنند.

حمدالله محب در سفرش به ننگرهار روز دوشنبه ۱۱ جنوری (۲۲ جدی) گفت که جنگجویان طالبان برای رسیدن به اهداف یکی از اداره‌های استخباراتی استفاده می‌شوند.

آقای محب از هیچ سازمان استخباراتی نام نبرد، اما خطاب به جنگجویان طالبان گفت: "شما برای کسانی می‌جنگید که در کویته، کراچی، اسلام‌آباد و پشاور در فضای آرام زندگی می‌کنند...برای رسیدن قدرت آنان، جان‌های تان را قربانی نکنید."

آقای محب همچنان از جنگجویان طالبان خواست که نباید سرمایه‌های ملی را در افغانستان تخریب کنند و حکومت آماده است در صورت دست کشیدن از جنگ، صدای آنان را بشنود.

این در حالی است که ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان گفته است که رهبری طالبان در پاکستان اند و زخمی‌ها و بیماران این گروه نیز در پاکستان درمان می‌شوند.

در یک ویدیویی که به تاریخ ۲۲ دسمبر ۲۰۲۰ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، دیده می‌شود که ملا برادر در جمعی از اعضای طالبان می‌گوید: "تمام رهبران مان در اینجا استند، درمان [زخمی‌ها] در کشور خودمان ممکن نیست و ناچاریم که این وضعیت را تحمل کنیم."

حکومت افغانستان همواره پاکستان به پناه دادن به تندروانی متهم می‌کند که در افغانستان حملات تروریستی را انجام می‌دهند؛ اتهامی که پاکستان آنرا رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG