لینک های دسترسی

Breaking News

دانش: طالبان برای تامین صلح به هیچ تعهدی پابند نبوده اند


همزمان با پیشرفت‌ها در گفتگوهای صلح، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که طالبان برای برقراری صلح در این کشور تا اکنون به هیچ تعهد شان عمل نکرده اند.

سرور دانش روز دوشنبه ۱۱ جنوری (۲۲ جدی) گفت: "تا هنوز میان طالبان و گروه‌های تروریستی رابطه مستقیم وجود دارد و گروه طالبان بر خشونت و کشتار شهروندان افغانستان همچنان ادامه داده است."

معاون دوم رییس جمهوری افغانستان در دیدار با سفیر جدید کوریایی جنوبی گفت که حکومت افغانستان در ماه‌های اخیر به هدف حسن‌نیت و اعتمادسازی در راستای صلح، گام‌های اساسی را برداشته است.

معاونیت دوم ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ای به نقل از چوی‌تای هو، سفیر جدید کوریای جنوبی در کابل نگاشته است که کشورش از نظام سیاسی افغانستان و دست آورد‌های مردم در سال‌های گذشته حمایت می‌کند.

او از طالبان خواسته است که برای موفقیت روند صلح افغانستان، باید خشونت‌ها را در این کشور کاهش دهند.

این در حالی است که دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی میان هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر، آغاز شد.

ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح امروز به خبرنگاران گفت که کار روی توحید و ترتیب اجندای دور دوم مذاکرات صلح میان هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان ادامه دارد.

اعضای مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفته اند که دور دوم مذاکرات توام با "نگرانی‌ها و امیدها" است و در این دور مذاکرات، بحث‌ها "سخت و نفس‌گیر" خواهد بود.

XS
SM
MD
LG