لینک های دسترسی

Breaking News

جوانان هرات با پوشیدن چادری مبارزه میکنند


شماری از دختران و پسران در هرات با راه اندازی یک جنبش تازه تحت نام 'آفتاب پشت پرده' در تلاش مبارزه با فرهنگ پوشیدن چادری استند.

به گفتۀ تنظیم کنندگان این جنبش، چادری جز فرهنگ افغانی نیست و در بسیاری از موارد گروه های هراس افگن با سو استفاده از چادری، دست به حملات میزنند که اذهان عامه را نسبت به این پوشش زنانه خدشه دار ساخته است.

اعضای این جنبش میگویند که انان این روشنگری را روی هدف آگهی رسانی به زنان در شهرها و روستا ها روی نحوۀ درست پوشش و حجاب اسلامی اغاز کرده اند.

اعضای حرکت مدنی 'آفتاب پشت پرده' با برگزاری یک نمایشگاۀ عکس های متشکل از رفتارهای مختلف زنان افغان با چادری در جامعه، بگونۀ رسمی از برنامۀ خود در ولایت هرات رونمایی کردند.

این جوانان تصمیم دارند تا بصورت جدی با آنعده از افراد خصوصاً هراس افگنانی که از نام و پوشش زنانه در عملیات های انتحاری کار میگیرند، به مبارزه بپردازند.

عالمان دین نیز می گویند که پوشش چادری جایگاه اسلامی یا شرعی ندارد و بر اساس عرف در جامعه سنتی افغانستان، بر زنان تحمیل شده است.

اما آن زنانی که تا به حال از پوشش چادری برای حجاب خود استفاده میکنند، میگویند بدلیل راحتی و احساس امنیت بیشتر در جامعه،استفاده از چادری را ترجیح میدهند.

جوانان هرات با پوشیدن چادری مبارزه میکنند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:45 0:00

XS
SM
MD
LG