لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد شدید ترمپ و کلنتن از یکدیگر


 نظر سنجی های اخیر نشان می دهد که دونالد ترمپ در مقایسه به هیلری کلنتن رای کمتر مردم را در انتخابات ماه نومبر کسب خواهد کرد
نظر سنجی های اخیر نشان می دهد که دونالد ترمپ در مقایسه به هیلری کلنتن رای کمتر مردم را در انتخابات ماه نومبر کسب خواهد کرد

درحالیکه آقای ترمپ تلاش دارد تا حزب جمهوریخواه را متحد سازد اما تمام توجه خود را بر هلری کلنتن نامزد احتمالی دموکرات معطوف داشته است.

آقای ترمپ در سخنرانی اش به هوادارن اش در نیویارک خانم کلنتن را یک دروغگوی جهانی خطاب کرده گفت "هیچ وزیر خارجه ای به اندازه هیلری کلنتن غلط نبوده است. تصامیم او مرگ، ویرانی و دهشت افگنی را در همه جا گسترش می دهد."

در همین حال، خانم کلنتن همچنان برای مغلوب ساختن ترمپ نه تنها از سیاست های خارجی وی بلکه از طرح های اقتصادی او انتقاد کرد.

او می گوید که "هر روز ما شاهد استیم که تا چه اندازه ترمپ بی پروا و بی توجه است اما با این حال او به این وضعیت خود افتخار می کند. خوب، این کار انتخاب اوست اما نه زمانی که او بخواهد که رئیس جمهور ما شود، آن وقت انتخاب ماست."

نظر سنجی های کنونی نشان می دهد که خانم کلنتن از رای بیشتری مردم برخوردار است
نظر سنجی های کنونی نشان می دهد که خانم کلنتن از رای بیشتری مردم برخوردار است

در همین حال، کایلی کوندیک از دانشگاه ویرجینیا می گوید که بسیاری از رهبران جمهوری خواه منتقد ترمپ باقی اند اما تنها شمار محدود شان، او را ترک کرده اند.

کایلی کوندیک افزود "جمهوریخواهان بر ترمپ اعتماد کرده نمی توانند ودر صورتی که ترمپ انتخاب شود، این قانونگذاران نمی توانند برای پیش ُبرد اولویت های شان بر ترمپ اعتماد کنند. به نظرم جمهوریخواهان می اندیشند که از میان دو کاندید، یکی شان را انتخاب کنند که حداقل نام حزب شان باشد."

سارا برون از پوهنتون جورج تاون می گوید نظر سنجی های کنونی نشان می دهد که خانم کلنتن مزیت بیشتری دارد اما رای دهندگان خواهان تغییرات استند و این امر می تواند که درنهایت آقای ترمپ را کمک کند.

این استاد دانشگاه امریکایی می گوید که "ناامیدی های مطلق موجود است و این حس بسیاری امریکایی ها است که نه تنها سیستم ما شکننده است بلکه آنان تلاش دارند تا این پیام ها را به واشنگتن ارایه دارند اما واشنگتن به این صداها گوش نمی کند."

باوجود اینکه برخی از نمایندگان هنوز هم تلاش دارند که به گونه نامزدی ترمپ را رد کنند اما بهترین فرصت برای تنظیم مجدد مبارزات انتخاباتی ترمپ ممکن ماه آینده در کنوانسیون جمهوریخواهان در کلیولند دیده شود.

گزارش صدای امریکا

ترجمه: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG