لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی سیکهـ های غزنی درقبال سرنوشت فرزندان شان


خانواده های سیکهـ و هندو در ولایت غزنی، شاکی اند که به دلیل مشکلات اقتصادی نمیتوانند که فرزندان خود را به مکاتب خصوصی بفرستند.

این خانواده ها همچنان می افزایند که تعصبات مذهبی نسبت به این اقلیت، باعث شده که فرزندان شان از رفتن به مکاتب عمومی (دولتی) نیز محروم باشند.

باوجود آن که چند سال پیش ریاست معارف غزنی یک مکتب ویژه را برای سیکهـ ‌ها و هندوهای این ولایت تاسیس کرد، اما تهدیدات امنیتی خانواده ها را واداشت تا نگذارند که اطفال شان آنجا درس بخوانند.

دلپ سینگهـ، نماینده سیکهـ ‌های غزنی در یک مصاحبه با تلویزیون آشنا – صدای امریکا، گفته است که در چهل سال گذشته یک عضو این اقلیت هم نتوانسته که سواد خوادن ونوشتن را فرا گیرد.

دلپ سینگهـ میگوید "وضعیت خراب شده رفت... اولاد های ما بیسواد و بی سرنوشت مانده اند، هندوستان که میریم میبینم فکر میکنیم که خود ماهم مثل حیوان استیم و کودکان ما هم".

این اقلیت مذهبی در حالی از مشکلات در برابر تعلیم و تربیه شاکی اند که بر اساس گزارش های اخیر، وضعیت معارف ولایت غزنی نگران کننده توصیف شده است.

در تازه ترین مورد، ریاست معارف این ولایت کمتر از یک ماه قبل تائید کرد که در طول ١٧ سال گذشته، یک دختر هم از ١٠ ولسوالی این ولایت فارغ نشده است.

نگرانی سیکهـ های غزنی درقبال سرنوشت کودکان شان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:28 0:00

XS
SM
MD
LG