لینک های دسترسی

Breaking News

دیدبان حقوق بشر: فرانسه حقوق مهاجرین را نقض می کند


دیدبان حقوق بشر خواستار پایان خشونت های مکرر پولیس فرانسه در برابر مهاجرین در شهر شمالی کالی شد.

این سازمان حامی حقوق بشر که در ایالات متحده مستقر است، با نشر گزارشی تحت نام "زندگی در جهنم" گفته است که پولیس فرانسه مرتباً مهاجرین در کالی را مورد آزار و اذیت قرار میدهند تا آنان آن شهر را ترک کنند.

در این گزارش که بر اساس مصاحبه با ۶۰ مهاجر تهیه شده است، پولیس فرانسه بر مهاجرین خردسال و بزرگسال هنگام خواب از اسپری مرچ استفاده کرده و در برخی موارد مواد غذایی و آب آشامیدنی آنان را از بین برده است.

دیدبان حقوق بشر این اقدامات پولیس فرانسه را نقض قوانین ممنوعیت بر رفتار غیر انسانی و تحقیر آمیز توسط پولیس خوانده است.

فابین سودری، یک مقام پولیس شهر کالی در فرانسه ضمن رد این گزارش، اتهامات آن را بی اساس خوانده است.

افزایش اقدامات قانونی اتحادیه اروپایی علیه اعضای مخالف مهاجرت

در همین حال، کمیسیون اروپایی اقدامات قانونی علیه جمهوری چک، هنگری و پولند را به خاطر عدم تمایل آن کشور ها برای پذیرفتن مهاجرین، افزایش داد.

کمیسیون اروپایی که بازوی اجرایی اتحادیه اروپایی است روز چهار شنبه گفت که با وجود خواست های مکرر، این سه کشور تعهدات قانونی خود در پیوند به پذیرفتن مهاجرین از یونان، ایتالیا و سایر کشور های عضو آن اتحادیه را نقض کرده اند.

کمیسیون اروپایی اکنون به جمهوری چک، هنگری و پولند یک ماه فرصت داده تا قوانین اتحادیه اروپایی در مورد پذیرش مهاجرین را عملی کنند در غیر آن این کشور ها به محکمه معرفی خواهند شد.

در دو سال گذشته، بیش از یک میلیون پناهجو به کشور های اروپایی سرازیر شد که اکثر آنان شهروندان سوری، افغان و عراقی بودند.

جنگ و بیکاری از عوامل عمدۀ است که مردم کشور های چون سوریه، أفغانستان و عراق را وا داشته است تا با قبول خطرات جدی حتی مرگ، کشور شان را ترک کنند وخود را به یکی از کشور های اروپایی برسانند.

XS
SM
MD
LG