لینک های دسترسی

Breaking News

صدها زن خارجی وابسته به داعش نزد قوای عراقی زندانی اند


عکس آرشیف: زنان خارجی داعشیان در کمپ تلعفر نگهداری شده و قوای عراقی اجازۀ فلمبرداری از آنان را نمی‌دهد
عکس آرشیف: زنان خارجی داعشیان در کمپ تلعفر نگهداری شده و قوای عراقی اجازۀ فلمبرداری از آنان را نمی‌دهد

مقام‌های عراقی گفته اند که بیش از ۵۰۰ زن خارجی وابسته به گروه دولت اسلامی یا داعش در یک زندان واقع در نزدیکی شهر موصل آن کشور در بند به سر می‌برد.

گزارش تحقیقی حکومت عراق نشان داده است که ۵۳۱ زن خارجی به خاطر داشتن روابط نزدیک با داعش، در بخش جداگانۀ این زندان و دور از سایر زنان زندانی در قید به سر ‌می‌برند.

مقام‌های زندان گفته اند که تا زمان گرفتن دستور از مقام‌ها در بغداد، تحقیقات از این زنان جریان خواهد داشت.

قوای عراقی اوایل هفتۀ روان خبر داد که صدها تن از اعضای خانوادۀ تندروان خارجی داعش در یک کمپ واقع در نزدیکی شهرک تلعفر در غرب موصل که اکنون حیثیت زندان را به خود گرفته است، نگهداری می‌شوند.

مقام‌های عراقی گفته اند که زنان خارجی و کودکان آنان که در این کمپ به سر می‌برند، شاید به کشورهای متبوع شان برگشت داده شوند.

زنان و کودکان همه خارجی اند و بیشتر آنان از کشور های آسیای مرکزی، روسیه و ترکیه به عراق رفته اند. در میان آنان اتباع افغانستان، ایران و چین نیز دیده می‌شوند.

زنان خارجی که در این کمپ نگهداری می شوند، از سرنوشت همسران خود چیزی نمی‌دانند. به گفتۀ آنان، شوهرانشان نیز خود را به قوای پیشمرگۀ کردی تسلیم کرده اند.

پیشمرگه‌های کرد می‌گویند که با نزدیک شدن به خط مقدم جبهه، شماری از جنگجویان داعش را کشته و بعضی از آنان را به حکومت عراق تسلیم داده اند.

حکومت عراق، چندی پیش اعلام کرد که خواستار محاکمۀ شهروندان خارجی یی استند که با داعش در عراق پیوند داشته اند.

XS
SM
MD
LG