لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ: افغانستان مرگبارترین کشور برای غیرنظامیان است


کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ، افغانستان را مرگبارترین کشور برای غیرنظامیان در جهان عنوان کرده و گفته است که خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در ماه‌های اخیر در این کشور به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته است.

این کمیته روز چهارشنبه ۲۱ جولای (۳۰ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در شش ماه نخست امسال، ۴۹هزار و ۵۰۰ نفر از زخمی شدگان جنگ را مداوا کرده است.

در اعلامیه آمده است: "هر روز به طور اوسط، ۲۷۰ نفر به تداوی و مراقبت‌های جدی جراحات دردناک که ممکن زندگی شان را تغییر دهد، نیاز دارند."

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ همچنین گفته است که در این مدت، تنها در شفاخانه حوزوی میرویس در قندهار، دوهزار و ۳۶۶ نفر که در جنگ‌ها، زخم برداشته اند، زیر درمان قرار گرفته که این آمار در مقایسه با سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس معلومات این کمیته زنان و کودکان تقریباً نصف قربانیان جنگ را در افغانستان تشکیل می‌دهند.

همچنین مراکز بازتوانی فزیکی و نصب اعضای مصنوعی صلیب سرخ در این مدت، هفت‌هزار و ۱۳۰ زخمی جدید را تحت درمان قرار داده که از این میان، بیش از ۷۰۰ نفر آن، قسمتی از اعضای بدن شان را جنگ از دست داده اند.

کمیتۀ صلیب سرخ در افغانستان افزوده است که تیم‌های آنان در هفت مرکز بازتوانی فزیکی در سراسر این کشور از ماه جنوری امسال تا کنون، به ۸۰هزار نفر کمک کرده اند.

ایلوا فیلیون، رییس نمایندگی مرکزی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: "خشونت‌های ناشی از منازعه، ناامنی‌های رو به افزایش، تخریب زیر بناهای آب و برق، عدم دسترسی، حملات بالای مراکز و کارمندان صحی از عوامل عمده‌ای است که زندگی افغان‌ها را متاثر می‌سازد."

آقای فیلیون از طرف‌های درگیر منازعه در این کشور خواسته است که از آسیب رساندن به غیرنظامیان در این کشور خودداری کنند.

او افزود که کمیتۀ صلیب سرخ در افغانستان به کمک‌های بشری خود که افغان‌ها شدیداً به آن نیاز دارند،ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG