لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ ۱۲ نفر دیگر جان باختند


وزارت صحت عامۀ افغانستان از افزایش شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور خبر داده و می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر در اثر این ویروس جان باخته اند.

احمدجواد عثمانی، سرپرست این وزارت روز یکشنبه ۲۶ جولای (پنجم اسد) به خبرنگاران گفت که در حال حاضر، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۲۵۹ مورد رسیده است.

به گفته آقای عثمانی با ثبت ۱۲۱ واقعه جدید کووید۱۹ در یک شبانه روز گذشته در افغانستان، شمار مجموعی واقعات این بیماری در آن کشور به ۳۶هزار و ۱۵۷ مورد، افزایش یافته است.

آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۲۵هزار و ۱۸۰ بیمار کووید۱۹ دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند که به گفته سخنگوی این وزارت، شمار آنان با گذشت هر روز رو به افزایش است.

سرپرست این وزارت همچنان گفت که کروناویروس هنوز هم بسیاری از مردم را تهدید می‌کند و از شهروندان این کشور خواست که باید توصیه‌های این وزارت را جدی بگیرند.

آقای عثمانی افزود: "در ایام عید قربان باز هم پیام ما این است که مردم، رسانه‌ها و تمام والی‌ها، وزارت صحت را کمک کنند تا بتوانیم که از اجتماع، روی بوسی، بغل‌کشی جلوگیری کنیم".

او تاکید کرد که کاهش شمار واقعات مثبت کروناویروس در روزهای گذشته، به معنی بیرون شدن از بحران کروناویروس نیست و این ویروس در حال حاضر در میان تمامی افغان‌ها سرایت کرده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح یکشنبه ۲۶ جولای (پنجم اسد) در ۱۸۸ کشور و قلمرو، جان بیش از ۶۴۴ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۶ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG