لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات قضیهٔ اختلاس؛ عمران خان بار دیگر احضار شد


آرشیف
آرشیف

ادارۀ ملی احتساب (حسابرسی) پاکستان بار دیگر برای تحقیق در مورد قضیهٔ اختلاس القادر ترست، صدر اعظم سابق و رهبر تحریک انصاف را روز پنجشنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) فراخواند.

عمران خان هفته گذشته به تاریخ نهم می توسط ادارۀ ملی حسابرسی پاکستان از ساختمان محکمۀ عالی اسلام‌آباد بازداشت شده بود.

پس از بازداشت عمران خان، هواداران حزب تحریک انصاف در سرتاسر پاکستان مظاهره کردند که علاوه بر خسارات مالی به تاسیسات دولتی، حد اقل نه نفر در جریان اعتراضات خشونت‌بار کشته و ده‌ها تن دیگر به شمول افسران پولیس زخمی شدند.

محکمۀ عالی اسلام‌آباد روز جمعه هنگامی که عمران خان، صدر اعظم سابق در دوسیۀ اختلاس القادر ترست با قید ضمانت آزاد می‌شد، گفت که این محکمه هر زمانی که عمران خان را برای تحقیقات بخواهد، او باید حاضر شود.

ادارۀ ملی حسابرسی پاکستان نیز در بیانیه‌ای درباره اتهامات علیه عمران خان توضیح داده است.

بر اساس گزارش اکسپرس نیوز پاکستان، در این توضیحات که برای عمران خان ارسال شده است، به دو قضیۀ ادارۀ ملی پیشگیری از جرایم بریتانیا نیز اشاره شده است و به صدر اعظم سابق گفته شده که در کنار ارایه جزییات این قضایا، درباره دادن زمین جهت ساخت دانشگاه القادر ترست و گردآوری ۲۸۵ میلیون روپیه نیز توضیح دهد.

القادر ترست یک سازمان غیرانتفاعی برای کمک به مردم است که بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی توسط عمران خان و همسرش مدیریت می‌شود. عمران خان متهم است که از این پول‌ها به گونۀ نادرست به نفع خانواده‌اش استفاده کرده است.

اما صدر اعظم پیشین پاکستان این اتهامات را به شدت رد کرده و گفته که هیچ اختلاسی انجام نداده است و اگر کسی به این نهاد پول بدهد، صرف کمک‌رسانی و رفاه می‌شود.

XS
SM
MD
LG