لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: از هر دو کودک افغان یکی آن از سو تغذیه حاد رنج می‌برد


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال در افغانستان (یونیسف) بار دیگر از افزایش سو تغذیۀ کودکان زیر سن پنج سال در این کشور خبر داده است.

این صندوق روز چهارشنبه نهم مارچ (۱۸ حوت) در پیامی در صحفۀ تویترش نگاشته است که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی، از هر دو کودک در این کشور، یکی آن از بیماری سو تغذیه رنج می‌برد.

با تشدید بحران بشری در افغانستان، یونیسف افزوده است که نیازها برای رسیدگی به این کودکان آسیب‌پذیر و خانواده‌های آنان بیشتر است.

یونیسف تاکید کرده است که ملل متحد به تلاش‌هایش برای نجات جان هزاران کودک، که مبتلا به سو تغذیۀ حاد در افغانستان اند ادامه خواهد داد.

در این حال، میلانی گالوین، مسوول تغذیه در دفتر یونیسف در افغانستان می‌گوید که در حال حاضر، این صندوق ۱۹۰۰ مرکز صحی را برای درمان کودکان سو تغذیه و مشاوره برای والدین آنان ایجاد کرده است.

خانم گالوین افزوده است که کارمندان مراکز صحی در این مراکز برای درمان کودکان مبتلا به سو تغذیه تلاش خواهند کرد و نیز به مادران در بخش‌های مخلتف صحی به ویژه شیردادن طولانی مدت به کودکان شان مشوره می‌دهند.

رییس بخش سو تغذیۀ یونیسف در افغانستان گفته است که آنان تلاش خواهند کرد تا در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱.۱ میلیون کودک مبتلا به سو تغذیه را در این کشور تداوی کنند.

این در حالی است که روز گذشته صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال در افغانستان از وضعیت ناگوار کودکان ابراز نگرانی کرده و گفت که بدون حمایت‌های فوری نمی‌تواند به همۀ این کودکان رسیدگی کنند.

یونیسف افزود که این صندوق می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ میلادی، به ۱۲.۹ میلیون کودک نیازمند در افغانستان رسیدگی کند، اما بدون به دست آوردن حمایت فوری، کمک به این شمار کودکان ناممکن است.

این در حالی است که پیش از این، یونیسف از افزایش موارد سو تغذیه در افغانستان هشدار داده و گفته بود که اگر اقدامات فوری در این مورد نشود، ممکن این بیماری جان یک میلیون کودک را بگیرد.

بر اساس معلومات سازمان ملل متحد، ۳.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال در افغانستان تا آخر سال روان میلادی ممکن با سو تغذیۀ حاد مواجه شوند.

XS
SM
MD
LG