لینک های دسترسی

Breaking News

روهیت شرما، برای سومین بار ۲۰۰ دوش کسب کرد


روهیت شرما یگانه بازیکن جهان کریکت است که سه بار ۲۰۰ دوش کسب کرده است.
روهیت شرما یگانه بازیکن جهان کریکت است که سه بار ۲۰۰ دوش کسب کرده است.

روهیت شرما، بازیکن تیم ملی کرکت هند روز چهارشنبه سیزدهم دسمبر در رقابت یک روزه با سریلانکا، برای سومین بار توانست ۲۰۰ دوش کسب کند.

شرما در این رقابت ۲۰۸ دوش را در ۱۵۳ بال به دست آورد و تا اخر رقابت از میدان بیرون نشد.

قبل از این روهیت در ۲۰۱۳ نیز توانسته بود در رویارویی با تیم آسترالیا ۲۰۹ دوش کسب کند و بعد از آن در ۲۰۱۴ در رویارویی با سریلانکا به کسب ۲۶۴ دوش موفق شده است.

روهیت در تاریخ دنیای کریکت نخستین بازیکنی است که توانسته سه بار در رقابت های یک روزه ۵۰ اووره، بیش از ۲۰۰ دوش کسب کند.

در جهان کریکت، تاکنون پنج بازیکن توانسته اند در بازی های ۵۰ اووره بیش از ۲۰۰ دوش کسب کنند که در آن میان سه بازیکن از هندوستان است.

سچن تندولکر و وریندر سیواک، دو بازیکن پیشین تیم ملی کریکت هند، افرادی اند که قبل از روهیت شرما توانسته بودند به کسب ۲۰۰ دوش موفق گردند.

سچن در ۲۰۱۰ در رقابت با افریقای جنوبی ۲۰۰ دوش کسب کرد و پس از وی نریندر سیواک در ۲۰۱۱ در بازی با ویست اندیز توانست ۲۱۶ دوش را به نام خود ثبت کند.

کریس گیل، بازیکن ویست اندیز در ۲۰۱۵ در رقاب تبا زیمبابوی و مارتن کاپتل کریکت باز نیوزیلند در همان سال در رویارویی با ویست اندیز، دو بازیکن دیگر جهان کریکت اند که توانسته اند در رقابت های بین المللی یک روزه بیش از ۲۰۰ دوش کسب کنند.

با توجه به سریع شدن بازی کریکت یک روزه، احتمال آن می رود که بازیکنان دیگر جهان کریکت نیز به کسب ۲۰۰ دوش در ۵۰ اوور موفق گردند؛ اما اینکه بتوانند در طول عمر ورزشی شان به سه ۲۰۰ دوش نایل آیند؛ اندکی دشوار به نظر می رسد.

XS
SM
MD
LG