لینک های دسترسی

Breaking News

نیم جمعیت جهان از انترنت کار می‌گیرد


 اتحادیه بین المللی تلی کمیونیکیشن گفته است که وسایل دیجیتالی موبایل در رشد به کارگیری انترنت کمک می‌کند
اتحادیه بین المللی تلی کمیونیکیشن گفته است که وسایل دیجیتالی موبایل در رشد به کارگیری انترنت کمک می‌کند

اکنون نیمی از جمعیت جهان به انترنت دسترسی دارد. اتحادیه بین المللی تلی کمیونیکیشن در گزارشی از این پیشرفت خبرداده و افزوده است که تا ختم امسال ٣،٣ میلیارد نفر در تمام جهان آنلاین خواهند شد.

گزارش حاکی است که به کارگیری معلومات تکنالوژی مخابراتی در اطراف جهان رو به صعود است. بر اساس این گزارش، بیشتر استفاده کنندگان انترنت در کشورهای انکشاف یافته زیست دارند.

در این کشورها بیشتر از ٨٠ در صد از باشندگان آنان آنلاین اند. اما گفته شده است که انترنت در کشورهای روبه انکشاف نیز به سرعت رو به پیشرفت است چنانچه در سال ٢٠٠٥ تنها ٧،٧ در صد مردم جهان به انترنت دسترسی داشتند ولی امسال این رقم به ۴٥،٣ در صد ازدیاد یافته است.

اتحادیه بین المللی تلی کمیونیکیشن می گوید که در قاره افریقا رشد به کارگیری انترنت خیلی سریع بوده است. در اینجا در سال ٢٠٠٥ تنها دو در صد به انترنت دسترسی داشتند ولی این رقم در ٢٠١٨ به ٢٥ در صد بلند رفت.

اما خلاف انتظار میزان رشد در اروپا و قاره امریکا خیلی بطی بوده حتی در منطقه آسیا پاسفیک کمتر تر از این بوده است.

افزون بر ارقام کارگیری انترنت، احصاییه هایی که تازه نشر شده است، نشان میدهد که دسترسی به خدمات تلی کمیونیکیشن موبایل بیشتر برجسته شده است.

اسپرانزا مگپانتی، یک احصاییه دان برجسته در اتحادیۀ بین المللی تلی کمیونیکیشن می گوید که دسترسی به باند پهن سیار و ثابت نیز در حال رشد است.

اتحادیه بین المللی تلی کمیونیکیشن می گوید کشورهایی که به اقتصاد دیجیتالی اتصال دارند از لحاظ رقابتی در وضع بهتر اقتصادی قرار دارند. این اتحادیه می گوید که با تاسف برای اکثریت هزینۀ دسترسی به شبکه های تلی کمیونیکیشن هنوز بسیار بالا است.

این اتحادیه می گوید قیمت ها باید پایین آورد شود تا اقتصاد دیجیتالی برای نیم دیگری از مردم جهان که تا حال از انترنت کار نمی گیرند، تحقق یابد.

XS
SM
MD
LG