لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذار امریکایی: آتش بس به سود طالبان است


ادم شف، یکی از اعضای برجستۀ مجلس نماینده گان ایالات متحده، در واکنش به اعلامیه طالبان مبنی بر هدف قرار دادن امریکایی ها، گفته است که "طالبان نیز تلفات زیادی داشتند و طبق اظهارات مایک پمپییو، وزیر خارجه ایالات متحده، حداقل در ده روز گذشته چند هزار طالب کشته شده است".

اقای شف در مصاحبه اختصاصی با صدای امریکا اضافه کرده که جنگ راه حل نیست و آتش بس را به نفع طالبان خوانده، زیرا به گفتۀ او، صلح یگانه راه برای خروج عساکر خارجی از افغانستان میباشد.

این قانونگذار امریکایی، مذاکرات میان حکومت افغانستان و گروۀ طالبان را ضروری خوانده و گفته است "مطمئن نیستم که افزایش خشونت از هردو جانب بهترین طریقه برگشت به مذاکرات صلح باشد".

ادم شف در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس جمهور ترمپ سربازان اضافی به افغانستان خواهد فرستاد یا خیر؟ گفته است که "در مورد اینکه رئیس جمهور ترمپ چی خواهد کرد؟ نمی دانم . او سابقه تغیر جهت را دارد، غیر قابل پیشبینی است".

آقای شف گفته است باوجود آنکه از اقدامات پاکستان علیه طالبان رضایت ندارد، ولی نقش کشورهای همسایه به شمول پاکستان را در روند صلح افغانستان با اهمیت خوانده است.

در عین حال، ادم شف ایران را به "فراهم آوری بعضی مواد منفجره" در افغانستان متهم کرده و گفته است که این کشورنقش سازنده در حل معضل افغانستان نداشته است.

قانونگذار امریکایی: آتش بس به سود طالبان است
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:02 0:00

XS
SM
MD
LG