لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذار امریکایی: طالبان هیچ علاقه به صلح نشان نداده اند


مایکل والتس، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده می گوید که طالبان هیچ اقدامی که نمایانگر "علاقه واقعی" این گروه به برقراری صلح در افغانستان باشد، نشان نداده اند.

آقای والتس که عضو حزب جمهوریخواه و نماینده ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان ایالات متحده است، روز پنجشنبه (۱۴ سنبله) در یک مصاحبه اختصاصی با صدای امریکا گفت که حملات اخیر طالبان در کابل عدم علاقه این گروه را به صلح نشان می دهد.

مایکل والتس افزود: "طالبان هیچ علاقمندی به (برقراری) آتش بس سراسری نشان نداده اند. آنان نمی خواهند سلاح خود را به زمین بگذارند. آنان قانون اساسی (افغانستان) را نپذیرفته اند. آنان حتی حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت نشناخته اند. بناً این همه شاخص های است که نشان می دهند طالبان هیچ علاقمندی واقعی به صلح ندارند."

آقای والتس عضو نیرو های ویژه ایالات متحده در افغانستان بود و اکنون عضویت کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان ایالات متحده را نیز دارد.

مایکل والتس گفت که امریکاییان خواستار برقراری صلح در افغانستان اند چون به گفته وی جنگ افغانستان "طولانی، دشوار و پر هزینه" بوده است، اما او افزود که تلاش های صلح نباید به معنی "ترک یکبارگی" افغانستان باشد.

آقای والتس در مصاحبه با لینا روزبه از صدای امریکا گفت که جنگ افغانستان را نمی توان با کاهش و یا خروج سربازان خارجی از افغانستان پایان داد.
آقای والتس در مصاحبه با لینا روزبه از صدای امریکا گفت که جنگ افغانستان را نمی توان با کاهش و یا خروج سربازان خارجی از افغانستان پایان داد.

این عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده اضافه کرد: "هیچ کس به اندازه سربازان (امریکایی) چون من که در کنار برادران افغانم در اردو و پولیس افغانستان به خاطر رهایی افغانستان و جهان از شر افراط گرایی رزمیده ایم، خواستار صلح نمی باشد."

مایکل والتس اذعان کرد که جزییات توافقنامه صلح بین ایالات متحده و طالبان در دسترس کانگرس ایالات متحده نیز قرار داده نشده است.

آقای والتس گفت که او "نگرانی های بزرگ" در مورد چگونگی پیشبرد مذاکرات بین ایالات متحده و گروه طالبان دارد چون به گفته وی "دور نگه داشتن" دولت افغانستان از این مذاکرات "مشروعیت حکومت منتخب افغانستان" را صدمه زده است.

اظهارات این قانونگذار امریکایی در حالی بیان می شود که سایر اعضای کانگرس ایالات متحده نیز نگرانی شان را در مورد امضای توافقنامه صلح بین واشنگتن و گروه طالبان ابراز کرده اند.

ایلیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده روز پنجشنبه از زلمی خلیزاد خواست تا برای ارایه معلومات در مورد توافقنامه صلح بین ایالات متحده و گروه طالبان در ماه جاری میلادی در این کمیته حاضر شود.

آقای انگل با ارسال نامه یی به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای روند صلح افغانستان گفت که حضور آقای خلیلزاد در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده "اختیاری" نبوده و اگر او برای ارایه معلومات در مورد توافقنامه صلح با طالبان در این کمیته حاضر نشود، این کمیته از "سایر گزینه" ها برای حاضر ساختن آقای خلیلزاد کار خواهد گرفت.

قانونگذار امریکایی: طالبان هیچ علاقه یی به صلح نشان نداده اند
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:39 0:00

XS
SM
MD
LG