لینک های دسترسی

Breaking News

اوضاع فعلی در افغانستان خلاف میل امریکا است ـ تحلیلگر امریکایی


اندرو واتکینز، تحلیلگر ارشد مسایل افغانستان در گروه بین المللی بحران، می‌گوید که اوضاع سیاسی فعلی در افغانستان، خلاف میل ایالات متحده در حرکت است.

آقای واتکینز در یک مصاحبه با تلویزیون آشنا، صدای امریکا، در پاسخ به این سوال که چرا موضع واشنگتن درقبال چگونگی حکومت همه شمول واضح نیست؟ گفته است "اوضاع فعلی در افغانستان دقیقا به همان سمتی می رود که امریکا امیدوار بود از آن اجتناب کند".

اندرو واتکینز این سخنان را در حالی ابراز داشته که با ادامه تنش های سیاسی میان رییس جمهور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله، الیس ویلز، دستیار معاون وزارت خارجه ایالات متحده در امور آسیایی جنوبی و مرکزی، روز گذشته گفت که "امدادگران به افغانستان از اینکه به اجنداهای شخصی نسبت به رفاه مردم اولویت داده می‌شود، به ستوه آمده و خسته شده اند".

خانم ویلز یک روز قبل از این نیز هشدار داده بود که ادامه کمک‌های بین‌المللی به افغانستان مستلزم همکاری با یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در آن کشور است.

به گفته آقای واتکینز "واشنگتن نزاع میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله را تقریبا به مثابه دور کردن توجه از منافع ایالات متحده در افغانستان و اولویت های مهم آن کشور برای افغانستان می‌بیند".

این تحلیلگر امریکایی همچنان در اشاره به ادعای اخیر طالبان مبنی بر نقض توافقنامه صلح میان ایالات متحده و آن گروه از جانب واشنگتن و متحدینش، گفته است که "طالبان در حال نفع بردن از شرایط کنونی افغانستان و تاخیر در آغاز مذاکرات بین الافغانی هستند و تلاش میکنند تا امریکا و حکومت افغانستان را بد جلوه دهند".

اوضاع فعلی در افغانستان خلاف میل امریکا است ـ تحلیلگر امریکایی
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:01 0:00

XS
SM
MD
LG