لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال تظاهرات تازه در ایران؛ دسترسی به وبسایت‌های خارجی بند شد


در تظاهرات ماه گذشته در چندین شهر ایران، صدها نفر کشته شد
در تظاهرات ماه گذشته در چندین شهر ایران، صدها نفر کشته شد

مقام های ایرانی دسترسی کاربران انترنت را به وبسایت‌های خارجی در چندین ولایت آن کشور قطع کرده اند.

خبرگزاری نیمه رسمی ایلنا در ایران روز چهارشنبه ۲۵ دسمبر (چهارم جدی) از قول یک منبع آگاه گزارش داد: "محدویت به دسترسی انترنت، تنها مربوط به ترافیک بین‌الملل خطوط تلیفون‌های همراه است. محدویت به دسترسی انترنت ترافیک داخلی را شامل نمی‌شود".

این اقدام پس از آن روی دست گرفته شد که شماری از مردم از طریق رسانه‌های اجتماعی خواهان از سرگیری اعتراضات ضد حکومتی در ایران شده اند.

بستگان و دوستان افرادیکه در جریان مظاهرات ماه گذشته در ایران کشته شدند، از طریق رسانه های اجتماعی از مردم خواسته اند تا روز پنجشنبه (پنجم جدی) به خاطر یابود از قربانیان اعتراضات ماه گذشته، گردهم جمع شوند.

پس از آنکه حکومت ایران ماه گذشته نرخ تیل را سه برابر افزایش داد و آن را سهمیه بندی کرد، تظاهرات گسترۀ ضد حکومتی در چندین شهر آن کشور شکل گرفت.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۳ دسمبر (دوم جدی) در گزارش ویژه از کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر در اعتراضات در ایران خبر داد. رویترز به نقل از سه منبع نزدیک به خامنه‌ای گزارش داد که رهبر ایران به مقام‌های دولتی و امنیتی آن کشور دستور داده بود که برای متوقف کردن اعتراضات "هر کاری را که لازم باشد" انجام دهند.

اما بر اساس گزارش سازمان عفو بین المللی، حد اقل ۳۰۴ معترض در جریان اعتراضات ماه گذشته در ایران توسط قوای امنیتی آن کشور کشته شده اند، ادعایی که از سوی مقام های تهران بی اساس خوانده شده است.

مقام های ایران در جریان اعتراضات مردمی ضد حکومتی خدمات انترنتی را به طور گسترده در آن کشور قطع کرده بود و مردم نمی توانستند ویدیوهای جریان مظاهرات و سرکوبی توسط قوای امنیتی آن کشور را نشر کنند.

XS
SM
MD
LG