لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش ظریف به تهدید امریکا برای برگشت تحریم‌ها بر ایران


محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه ایران تهدیدهای ایالات متحده مبنی بر بازگشت همه تحریم های سازمان ملل متحد بر ایران را کم اهمیت جلوه داد.

براین هوک، فرستاده ویژه امریکا برای ایران روز چهار شنبه ۱۳ می (۲۴ثور) گفت که اگر شورای امنیت ملل متحد تحریم تسلیحاتی را بالای ایران تمدید نکند، امریکا همهٔ تحریم های سازمان ملل متحد را بر تهران باز می‌گرداند.

بر اساس اظهارات آقای هوک، واشنگتن این مطلب را با بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز در میان گذاشته است.

تحریم تسلیحاتی بر ایران که بر توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وضع شده است، رو به انقضا است.

ایالات متحده که در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، استدلال می‌کند که به عنوان یکی از شرکای این توافق، قادر به برگراندن تحریم‌های ملل متحد بر ایران است.

اما محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با تمسخر بر گفته‌های آقای هوک آن را کم اهمیت جلوه داده و گفته است: "آنها (امریکا) پس از ترک رسمی توافقنامه هنوز هم ادعا می‌کنند که عضو توافق نامه استند."

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده همواره ایران را به کوشش برای بی ثبات کردن منطقه، حمایت از گروه‌های دهشت افگن و تلاش برای دستیابی به اسلحۀ هسته‌ای متهم کرده است.

در تازه ترین مورد، وزارت خارجۀ ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۳ می با نشر گزارشی ایران و چهار کشور دیگر را به عدم همکاری در تلاش‌های ضد دهشت افگنی امریکا متهم کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با استهزا بر گزارش وزارت خارجۀ امریکا در یک پیام تویتر نگاشته است که "ایالات متحده معیار خوبی برای سنجش اقدامات ضد تروریستی نیست."

XS
SM
MD
LG