لینک های دسترسی

Breaking News

سپاه پاسداران، صدای امریکا و دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان بیرون از ایران را تهدید کرد


دفتر مرکزی صدای امریکا، واشنگتن دی سی
دفتر مرکزی صدای امریکا، واشنگتن دی سی

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران از جمله صدای امریکا را تهدید کرد و با ادعای "تسلط" بر این رسانه‌ها گفت که به "تک‌تکشان پاسخی پشیمان‌کننده" داده خواهد شد.

شریف با حمله به رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران آنها را "معاند" خواند و از اطلاع‌رسانی این شبکه‌ها انتقاد کرد. او "فضای مجازی" را "سلاحی برای تاثیر دشمن بر روی ذهن ملت ایران" توصیف کرد که "ابزار دشمن شده" است.

رمضان شریف ادعا کرد که در حال حاضر "۹۷ درصد" مردم در ایران از "نعمت گاز، برق و آب" برخورداراند. او با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران گفت: "خدا به حال ملت ما رحم کند که همچنین افرادی که دستشان به خون ملت ایران آلوده است، می‌خواهند در کشور انقلاب کنند."

سخنگوی سپاه پاسداران "حجاب" را "یک بهانهٔ واهی" برای "ایجاد فتنه در کشور" خواند، اما گفت که "اغتشاشگران فرزندان ما هستند که فریب خوردند" و وقتی مقامات حکومتی "نیم ساعت" با آنان صحبت می‌کنند، می‌گویند که "چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید؟"

در حالی که بیش از ۵۰۰ نفر از جمله ۷۰ کودک در جریان سرکوب اعتراضات سراسری ایران توسط نیروهای حکومتی از ۲۶ سنبله تاکنون کشته شده‌اند، سخنگوی سپاه پاسداران ادعا کرد که به نیروهای بسیجی "اجازهٔ شلیک" داده نشده است.

این مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد که صدای امریکا و سایر رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران "بسیج شدند تا کشور را نابود کنند". او با تهدید رسانه‌های آزاد گفت: "اکنون چنان تسلطی به شما داریم که به تک‌تک شما پاسخی پشیمان‌کننده خواهیم داد".

صدای امریکا در بیش از ۱۰۰ روز گذشته، پوشش واقعی و بی‌طرفانه از رویدادها در ایران داشته و همواره مخاطبان خود را از تظاهرات مردم ایران و پاسخ سرکوبگرانهٔ نیروهای امنیتی آن کشور به این اعتراضات به گونه مستند و مصور با خبر کرده است.

این در حالی است که کمیتهٔ حفاظت از خبرنگاران در گزارش سالانهٔ خود با برشمردن محدودیت‌های اعمال‌شده بر رسانه‌ها در ایران، رژیم جمهوری اسلامی ایران را در کنار چین، میانمار، ترکیه، و بلاروس در صدر فهرست جهانی بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران قرار داد.

مقامات امنیتی و قضایی ایران از آغاز اعتراضات سراسری در آن کشور، تاکنون ده‌ها روزنامه‌نگار را بازداشت کرده‌اند.

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز در روزهای گذشته با تهدید رسانه‌ها گفت هر کس که روزی "علیه ما" کار رسانه‌ای کرده باشد، روزی ضربه خواهد خورد.

XS
SM
MD
LG