لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی مشتزن ایرانی تاریخ ساز شد


صدف خادم، نخستین زن مشتزن ایرانی است که در رقابت رسمی بین المللی مشتزنی به مصاف می رود
صدف خادم، نخستین زن مشتزن ایرانی است که در رقابت رسمی بین المللی مشتزنی به مصاف می رود

صدف خادم، بانوی ۲۴ سالۀ ایرانی، پس از شکست حریف فرانسه‌ای اش در فرانسه، نام خود را به صفت نخستین زن مشتزن ایرانی که در رقابت رسمی بین المللی پیروز شد، ثبت تاریخ کرد.

خانم خادم در شهر رویان فرانسه و در رقابتی که سه دور طول کشید، به مصاف شوان، حریف فرانسه‌ای اش رفت. سایت فدراسیون بوکس فرانسه در پوستر این رقابت‌ها تصویر خادم را به عنوان مبارز اصلی منتشر کرد.

رسانه‌های فرانسه در هفته‌های اخیر با تاکید بر تاریخی بودن مبارزۀ صدف خادم، پوشش گسترده‌ای به این بازی دادند و در محل مبارزه نیز حضور پررنگی داشتند.

این نبرد پرهیجان با تلاش مهیار منشی‌پور قهرمان پیشین مشت‌زنی حرفه‌ای جهان سازمان‌دهی شد و خادم توانست مجوز رسمی انجام مبارزه را دریافت کند. منشی‌پور مربیگری صدف خادم را بر عهده داشت.

خادم پس از پیروزی، روی رینگ از شادمانی گریست و داور را در آغوش کشید. در میان ابراز احساسات تماشاگران حاضر در سالن، حریف بازنده هم دختر ایرانی را بغل کرد و لحظاتی زیبایی از جذابیت‌های ورزش به تصویر کشیده شد.

بانوی مشتزن ایرانی پس از پیروزی در این رقابت تمام امتیاز آن را به مربی خود نسبت داد و گفت اگر مهیار منشی‌پور نبود، هرگز به این رویا نمی‌رسید.

ورزش مشتزنی در ایران مختص مردان است و صدف خادم در سالون‌های اختصاصی به دور از چشم مردم تمرین‌های خود را ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG