لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات رهبران روسیه، ترکیه و ایران در تهران


روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران روز جمعه در تهران، پایتخت ایران در مورد سرنوشت شورشیان در ولایت ادلب سوریه صحبت کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در حالی روز جمعه در تهران با هم ملاقات شان را آغاز کردند که به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، طیاره های روسی بخشی هایی از ولایت ادلب را که در کنترول شورشیان است، مورد حملات هوایی قرار دادند.

در همین حال، حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه که از حمایت هوایی روسیه برخوردار است، آمادگی می گیرد تا حملات تهاجمی را بر ضد شورشیان سوری در آخرین پایگاه آنان راه اندازی کند.

در عین حال، ملل متحد هشدار داده است که حمله بر ادلب ممکن موجب "فاجعۀ بشری" در ادلب شود. با آنهم، رهبران روسیه، ترکیه و ایران در تلاش اند تا منافع خود را در سوریه حفظ کنند، کشوریکه آنان از لحاظ نظامی و دپلوماتیک، سرمایه گذاری های هنگفت کرده اند.

تحلیلگران سیاسی مانند هلال خاسان از پوهنتون امریکایی بیروت، به این باور است که جنگ ادلب احتمالاً آخرین عملیات نظامی بر ضد شورشیان در سوریه باشد. این تحلیلگر سیاسی همچنین می گوید که سه کشور دخیل در جنگ سوریه—روسیه، ترکیه و ایران—بدون در نظر داشت تلفات غیر نظامیان سوری، دست به اقدام نظامی در آن ولایت خواهند زد، اما تلاش این سه کشور را برای به حد اقل رساندن تلفات غیر نظامیان، رد نکرد.

تهران و مسکو حامیان عمدۀ رئیس جمهور بشارالاسد در جنگ داخلی آن کشور اند و حمایت این دو کشور از دمشق موجب شده تا شورشیان ضد حکومتی در آن کشور که از حمایت غرب برخوردار اند، سرکوب شوند.

روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در این ملاقات تصمیم خواهند گرفت که اقدام بعدی آنان در جنگ سوریه چگونه باشد. در جنگ هفت سالۀ سوریه بیش از نیم میلیون نفر کشته شده و حدود ۱۱ میلیون نفر دیگر یا از خانه های شان بیجا شده اند و مجبور به ترک کشور شان شده اند.

XS
SM
MD
LG