لینک های دسترسی

Breaking News

گروهی از جنگجویان مذهبی افغان در سوریه کشته شد


جوانان شیعۀ افغان از سوی سپاه پاسداران انقلاب ایران جلب شده و برای جنگ به سوریه اعزام می‌شوند
جوانان شیعۀ افغان از سوی سپاه پاسداران انقلاب ایران جلب شده و برای جنگ به سوریه اعزام می‌شوند

حملات تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در شرق سوریه سبب کشته شدن ۴۵ جنگجوی طرفدار حکومت بشارالاسد شد.

رمی عبدالرحمان، رئیس نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که شهروندان افغانستان، عراق و شبه نظامیان حزب الله لبنان در میان کشته شدگان شامل اند.

جوانان شیعۀ افغان مقیم ایران، بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر، از سوی سپاه پاسداران انقلاب ایران جذب شده پس از آموزش نظامی برای دفاع از حکومت بشارالاسد در تشکیل "لوای فاطمیون" به سوریه اعزام می‌شوند.

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر حدود ۱۴ هزار جنگجو، عمدتاً افغان‌ها، در تشکیل لوای فاطمیون شامل اند. صدها جنگجوی افغان تا کنون در جنگ سوریه کشته شده است، اما هنوز هم آمار دقیق تمام تلفات جنگجویان افغان در جنگ سوریه در دست نیست.

آقای عبدالرحمان به خبرگزاری فرانسه گفته است که حملات داعش روز یکشنبه در مربوطات شهرهای دیر الزور و ابوکمال صورت گرفت که در این نبرد کم ازکم ۲۶ تندرو داعش نیز کشته شده است.

داعش که سال گذشته از دیرالزور و ابوکمال بیرون رانده شده، در حملات اخیر توانسته است کم از کم چهار روستا را در این شهرها از چنگ قوای طرفدار حکومت سوریه تصرف کند.

گروه دولت اسلامی یا داعش پس از تصرف بخش های گسترده در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ خلافت خود خواندۀ خود را در آن ساحات اعلام کردند.

اما عملیات گستردۀ ائتلاف به رهبری ایالات متحده برای سرکوب تندروان داعش از یکسو و نبرد قوای طرفدار بشار الاسد به شمول نظامیان روسی و ایرانی از سوی دیگر، منجر به شکست و از دست رفتن ساحات زیاد زیر ادارۀ این گروه شد.

هم اکنون نیز، تندروان داعش ساحۀ کوچکی را در مناطق مرزی سوریه و عراق در تصرف داشته و برای گسترش ساحۀ نفوذ شان در تقلا اند.

XS
SM
MD
LG