لینک های دسترسی

Breaking News

قوماندان امنیۀ ده‌بالای ننگرهار کشته شد


گروه داعش هنوز در مورد این حمله چیزی نگفته اند
گروه داعش هنوز در مورد این حمله چیزی نگفته اند

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند افراد مسلح دولت اسلامی یا داعش صبح امروز بالای قوماندانی امنیه ولسوالی ده‌بالا حملات گروهی را انجام دادند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت، در این حملۀ گروهی که چند ساعت دوام کرد، شاه محمود قوماندان امنیه ولسوالی ده‌بالا، چهار پولیس و سیزده فرد وابسته به گروه داعش کشته شدند.

به گفتۀ وی در این حمله شش پولیس و هفت جنگجوی داعش نیز زخم برداشته اند.

خوگیانی افزود که هنگام شدت جنگ، نیروهای تازه نفس به میدان نبرد رسیدند و گروه داعش را به عقب رانده اند.

یک باشندۀ محل که از گفتن نامش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت، جنگ بسیار طولانی بود و افراد وابسته به گروه داعش مؤفق شده بودند که وارد ساختمان قوماندانی امنیه شوند.

این باشندۀ محل افزود که اسلحۀ سنگین نیز در جنگ کار گرفته شده و ممکن که شمار کشته‌ها و زخمیان نیروهای امنیتی افزایش یابد.

هنوز گروه داعش در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

این حملۀ داعش در حالی بالای قوماندانی امنیه ولسوالی ده‌بالا صورت می‌گیرد که نیروهای امنیتی افغان از هشت روز پیش عملیاتی را برضد داعش در مناطق کوت و همین ولسوالی آغاز کرده و مقامات گفته اند این عملیات تا پایان پاکسازی تمام مناطق از وجود مخالفین مسلح ادامه خواهد یافت.

ده‌بالا ولسوالیِ است که در مناطق مرتفع آن داعش حاکم است و اکثر اوقات با طالبان مسلح و نیروهای امنیتی افغان درگیر بوده است.

هرچند مقامات امنیتی گفته اند که کمر داعش را در شینوار ننگرهار شکسته اند؛ اما برخی باشنده‌گان محل می‌گویند که این گروه هنوز هم در اکثریت مناطق حاکم است و روز به روز شمار شان افزایش می‌یابد.

XS
SM
MD
LG