لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات می گویند که حافظ سعید کشته نشده است


شام دیروز معاون والی ننگرهار و ولسوال اچین به صدای امریکا گفته بود که حافظ سعید با دوازده همکار مسلح اش در حمله طیارۀ بی بیلوت کشته شدند.

غالب مجاهد، ولسوال اچین، به صدای امریکا گفت اطلاعات که دیروز در مورد کشته شدن حافظ سعید به ما رسیده بود صحت نداشت و او زنده است.

آقای مجاهد گفت:" دیروز اطلاعات که به ما رسیده نادرست است و ما بعد از بدست آوردن معلومات دقیق دریافتیم که حافظ کشته نشده است."

آقای مجاهد افزود که در حملۀ طیارۀ بی پیلوت که بعد از ظهر دیروز در منطقۀ "وچ باندر" بر یک گرد همآیی مهم گروه داعش صورت گرفت، دوازده عضو گروه داعش به شمول یک قوماندان مهم به نام شمس کشته شدند.

ولسوال اچین همچنان گفت که در این حملۀ طیارۀ بی پیلوت اجنبی، پسر منگل باغ، یکی از قوماندانان طالبان پاکستانی، نیز زخم وخیم برداشته است.

دگروال محمد نعمان هاتفی، سخنگوی فول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان نیز خبر مرگ حافظ سعید را رد می کند. آقای هاتفی گفت: این خبر کاملاً دروغ است و حافظ سعید اصلاً اینجا نیست، او در پاکستان است."

سال گذشته نیز حکومت افغانستان ادعا کرده بود که حافظ سعید را کشته است که بعداً این خبر نادرست ثابت شد.

از سوی دیگر مقامات در ننگرهار می گویند که شب گذشته در ولسوالی های هسکه مینه و نازیان حملات هوایی صورت گرفته که طی آن ۴۳ جنگجوی داعش کشته شدند.

ادارۀ ولایتی ننگرهار گفته است که در این حملات خارجی ها نیز کشته شده اند.

تا به حال گروه داعش در مورد این گزارش ها واکنس نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG