لینک های دسترسی

Breaking News

داعش ۳۳ نوجوان را در سوریه گردن برید


آرشیف: تندوران داعش با استخدام نوجوان در آن گروه فعالیت های اش به پیش می برد
آرشیف: تندوران داعش با استخدام نوجوان در آن گروه فعالیت های اش به پیش می برد

فعالان حقوق بشر سوریه می گویند که تندروان داعش روز چهار شنبه ۳۳ مرد جوان را در شرق سوریه نزدیک مرز با عراق گردن بریدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفته است که داعشیان این جوانان را که سن شان بین ۱۸ تا ۲۵ سال بود در شهرک المیادین ولایت دیرالزورگردن بریدند.

این گروه حامی حقوق گزارش می دهد که هویت کشته شدگان معلوم نیست که آیا قوای سوری بودند و یاهم شورشیان ضد حکومت آن کشور.

در همین حال، عمر ابو لیلا، فعال حقوق بشر مخالف حکومت سوریه که از ولایت دیر الزور است، نیز در مورد این کشتار صحبت کرده است.

در سال جاری، تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش کشتار های مشابهی را در سوریه انجام داده است.

زمانیکه تندروان داعش شهرک باستانی پالمیرا را در کنترول خود داشت، مردم را در ملای عام سر می بریدند. رئیس آثار باستانی پالمیرا یکی از کسانی بود که سرش توسط تندروان داعش بریده شد و داعشیان جسد بدون سر وی را در یک پایه در میدان اصلی آن شهر آویزان کردند.

استعمال سلاح کیمیایی در سوریه

کشتار جوانان در سوریه یک روز پس از آن صورت گرفت که در نتیجۀ حمله بم کیمیایی در شهر ادلت آن کشور حد اقل 86 نفر به شمول ۲۰ کودک کشته شدند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، استعمال سلاح کیمیایی را در آن کشور محکوم کرده، اما گفته است که نمی خواهد بگوید که در واکنش چه کاری انجام خواهد داد.

حتی مسکو که متحد اصلی رئیس جمهور سوریه در جنگ آن کشور است، استعمال سلاح کیمیایی در آن کشور را "جنایت وحشتناک" توصیف کرده و گفته است که چنین اعمال "غیر قابل قبول است.

در نتیجه حمله کیمیایی ده ها غیر نظامی به شمول کودکان کشته شدند
در نتیجه حمله کیمیایی ده ها غیر نظامی به شمول کودکان کشته شدند

در واکنش به استعمال سلاح کیمیایی در سوریه، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در ملل متحد، به اعضای شورای امنیت آن سازمان گفت که "اگر اقدامی صورت نگیرد، این گونه حملات ادامه خواهد یافت. تا زمانیکه روسیه از رژیم اسد حمایت کند، وی {رئیس جمهور اسد} هیچ انگیزۀ نخواهد داشت تا استعمال سلاح کیمیایی را متوقف کند."

در همین حال، ولید المعلم، وزیر خارجۀ سوریه، گفته است که حکومت آن کشور هیچگاهی از سلاح کیمیایی کار نگرفته و هیچگاهی کار نخواهد گرفت.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا این حمله را خرابترین رویداد شش سال جنگ داخلی در سوریه خوانده و گفته است که حمله توسط طیاره های نیروهای وفادار به بشارالاسد رئیس جمهور سوریه صورت گرفته است.

از بدو تاسیس گروه دولت اسلامی در اوایل ۲۰۱۴ میلادی، آن گروه در پهلوی کشتن مسلمانان—چه نظامی و یا غیر نظامی در عراق و سوریه، افغانستان و سایر کشور به شمول دول غربی، شهروندان امریکایی، جاپانی، مصری، برتانیایی و ایزدیان عراقی را که پیروان مذاهب مختلف اند، کشته اند و کشتار آنان همچنان ادامه دارد.

علاوه بر کشتار جمعی که شامل گردن بریدن، زنده آتش زدن و پرتاب افراد از کوه می شود، تندروان داعش به طور گسترده مرتکب نقض حقوق بشر شده اند.

XS
SM
MD
LG